تاریخ سند: 21 مرداد 1349
موضوع: انجمن جوانان مسلمان بهشهر
متن سند:
از: 2/ﻫ تاریخ:21 /5 /1349
به: 316 شماره: 2744/ﻫ
موضوع: انجمن جوانان مسلمان بهشهر
پیرو: 2579/ﻫ 12 /5 /49
ساعت 20:20 مورخه 5 /5 /49 جلسه سخنرانی مذهبی انجمن جوانان بهشهر در مسجد نصیرخان با شرکت شیخمحمد مهدوی اشرف (شاهرودی) شیخمحمود فاضلی. شیخسراله سیفی. شیخحسن سلطانی. حاجابوالحسن خلیلی. روحاله هنرمندی. حاج غلامرضا امیدی و عدهای از اهالی محل تشکیل و پس از تلاوت آیاتی چند از کلامالهمجید سیدحبیب معروف به سیدعبدالکریم هاشمینژاد در مورد تربیت در محیط آلوده سخن گفت و ضمن رد نظریه فروید1 درباره عقده و غریزه جنسی نظریه کارل مارکس2 که به وجودآورنده نظریه کمونیستی میباشد مطرح و اضافه نمود نامبردگان فوق که یهودی هستند دنیا را به لجن کشیدهاند و عقیده و نظریه هردو آنان غلط است سپس اضافه نمود نمیدانم دنیای غرب چرا به اشتباه خود پی نمیبرد راسل میگوید دولت میبایست فکری برای جوانان بنماید و اعلام ازدواج موقت را نیز داده. راسل میگوید برای نسل جوان که در غریزه جنسی میسوزد و مشغول تحصیل هم هست فکری کنید ولی من میگویم اسلام چهارده قرن قبل این موضوع را پیشبینی نموده و راه چاره همان متعه (ازدواج موقت) میباشد. در آلمان صدی هشتاد اولادان نامشروع میباشند. اکنون در دنیا غرب زنها داد میزنند ما شوهر میخواهیم تاکی به فحشا ادامه دهیم شاید به این وسیله بتوانند قانون تعدد زوجات را به تصویب برسانند سپس نامبرده به سخنان خود ادامه داد که در جراید دیدم کانون زنان بیوه در تهران در مورد قانون منع تعدد زوجات اعتراض و شکایتهائی نمودهاند که تکلیف زنان بیوه چیست لذا در جراید نوشته شده اگر مردی بخواهد ازدواج مجدد نماید بالاجبار میبایست زن بیوه اختیار کند در صورتی که زنها (دوشیزه) بیشتر از مردان و زودتر آمادگی شوهر داری را پیدا میکنند آیا در مقابل قانون تعدد زوجات چه کاری میتوانند بکنند درود براسلام سپس اضافه نمود اگر زن بیوهای زیبا نباشد و غریزه جنسی در او وجود داشته باشد در مقابل قانون تعدد زوجات چه عکسالعملی انجام دهد اگر عمل منافی عفت انجام دهد از نظر قانون جرم و اگر حامله شود فرزندش نامشروع است دنیا یاوه میگوید اسلام است که میگوید متعه جایز میباشد و میفرماید هرکس میتواند متعه بگیرد. این جلسه در ساعت 21:30 روز مذکور خاتمه یافت.
نظریه یکشنبه: نظری ندارد. جنت
توضیحات سند:
1. زیگموند فروید (1939 - 1856)، متخصص اتریشی بیماریهای روانی و مؤسس پسیکانالیز، عمر خود را در وین گذراند. در سال 1881 در دانشگاه آنجا به اخذ درجهی دکتری در طب نایل شد، سپس به انگلستان رفت و مدتی هم در پاریس ادامه تحصیل داد. وی از هیپنوتیزم برای معالجه استفاده میکرد. فروید در بررسی انسان و عقدههایش دچار نوعی مطلقنگری و مطلقگویی شد و زیربنای تمام حوادث و وقایع را غریزهی جنسی شمرد. نظراتش با مخالفتهای شدیدی از سوی محافل روحانی و علمی مواجه شد. یونگ بر اثر مخالفت با فروید که بیش از حد به روابط جنسی ادوار طفولیت و جوانی تکیه میکرد، مکتبی در روانشناسی ایجاد و مسائل را در چارچوب علمی مورد ارزیابی قرار داد.
2. کارل مارکس، فیلسوف آلمانی که در فاصلۀ سالهای 1818 تا 1883 میلادی میزیسته است. آثار فلسفی کارل مارکس بیش از عامل دیگری بر سیستمهای حکومتی قرن بیستم اثر داشته است. او در پاریس و لندن هم به مطالعاتی پرداخت. در لندن بود که تئوری خود را در مورد سوسیالیزم و ضرورت تحولات رادیکالی در جوامع مختلف تدوین کرد. در دو اثر معروف خود به نام «سرمایه» و «مانیفست» (که دومی را با همکاری انگلس تمام کرد) مایههای محکمی به تفکرات رادیکالی روزگار خود بخشید. او نخستین فیلسوفی است که تاریخ بشری را چیزی جز جریانی نمیداند که مولود عوامل مادی و اقتصادی است. او کمونیسم را پدیدهای طبیعی از فئودالیسم و سرمایهداری میداند. به عقیده او سوسیالیسمی که عنوان کرده ابتدا در کشورهای صنعتی انگلیس و آلمان پدیدار خواهد شد، ولی جریانات بعدی نشان داد که نظرش درست نبوده است.
ر.ک: سیمای نامداران، حسامالدین امامی، صص 225- 224
درسهایی از مارکسیسم، 3 جلد، جلالالدین فارسی، تهران، اسلامی.
منبع:
کتاب
انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک، استان مازندران، کتاب 01 صفحه 108