صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

موضوع: فخرالدین حجازی

تاریخ سند: 1 آبان 1356


موضوع: فخرالدین حجازی


متن سند:

به : عرض می رساند از : 383 شماره : 192 ج 100 /10439 /383 یکی از افرادی که اخیرا از زندان آزاد شده است روز جاری (27 /7 /36) جهت ملاقات با فخرالدین حجازی به انتشارات بعثت مراجعه، لیکن فخرالدین در محل انتشارات نبوده و در آنجا یادداشتی گذاشته شده بودند مبنی بر اینکه مشارالیه کسی را در منزل برای ملاقات نمی پذیرد و بطوری که مسئول انتشارات می گفت اخیرا فخرالدین و همسرش مدتی بازداشت بوده اند و در حال حاضر تلفن منزلش کنترل می شود و لذا نمی خواهد کسی به منزلش مراجعه کند و تماسش را با اطرافیانش قطع کرده است.
نظریه شنبه: مطالب فوق از جانب مسئول انتشارات بعثت که شخصی به نام تبریزی می باشد بیان شده است.
نظریه سه شنبه: با توجه به موقعیت شنبه به احتمال قوی خبر فوق صحت دارد.
چون فخرالدین اخیرا پس از چند روز بازداشت آزاد شده تصور می نماید که تلفن منزلش تحت کنترل می باشد.
افراشته.

توضیحات سند:

* گزارش درباره: فخرالدین حجازی فرزند محمد محترما به استحضار می رساند: منابع: کسب دستور در مورد صدور اجازه خروج نامبرده بالا از کشور سابقه: برابر سوابق موجود نامبرده بالا از متعصبین مذهبی بوده که مدتی در جبهه به اصطلاح ملی سابق فعالیتهایی داشته و به علت سخنرانی علیه مقامات کشور در انجمنهای اسلامی و محافل و مجامع مذهبی چندین بار احضار و سرانجام ممنوع المنبر گردیده است.
یاد شده در سالهای 2531 و 2532 به علت سخنرانیهای خلاف و تحریک آمیز بازداشت و سرانجام درباره اش قرار منع پیگرد صادر شده است.
شخص مورد بحث که ممنوع المنبر بوده در تاریخ 30 /5 /2525 با شرکت و عضویت در هیئت مدیره سازمان انتشارات بعثت مخالفت شده است وی در سال 2535 تقاضای صدور گذرنامه به مقصد عربستان سعودی را نموده که با آن مخالفت شده است.
اینکه یاد شده درخواست صدور اجازه خروج از کشور را نموده است.
نظریه: در صورت تصویب با صدور اجازه خروج نامبرده بالا مخالفت به عمل آید.
موکول به رأی عالیست.
رئیس دایره عملیات ـ کارآموز رئیس بخش 312 ـ دبیری رئیس اداره یکم عملیات و بررسی ـ عطارپورعطارپور، 9

منبع:

کتاب فخرالدین حجازی به روایت اسناد ساواک صفحه 477

صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.