صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

در باره: هماهنگی فعالیتهای احزاب و دستجات برانداز و گروههای افراطی مذهبی و روحانیون افراطی در انجام فعالیتهای اخلالگرانه و براندازی و ارتباطات وسیع آنها در سطح کشور

تاریخ سند: 14 دی 1356


در باره: هماهنگی فعالیتهای احزاب و دستجات برانداز و گروههای افراطی مذهبی و روحانیون افراطی در انجام فعالیتهای اخلالگرانه و براندازی و ارتباطات وسیع آنها در سطح کشور


متن سند:

عناصر متعصب مذهبی و افراد وابسته به گروههای افراطی و برانداز مذهبی و همچنین روحانیون افراطی و عواملی که هنوز تحت تأثیر عقاید گروههای افراطی برانداز مانند جبهه باصطلاح ملی سابق و احزاب و دستجات وابسته به آن قرار دارند، در روزهای تاسوعا و عاشورا در مناطق مختلف کشور فعالیتهایی انجام دادند که این فعالیتها بصورت بر پا کردن تظاهرات خیابانی، دادن شعار ضد میهنی، آتش زدن تعدادی از مغازه های مشروب فروشی، شکستن شیشه های تعدادی از سینماها و شعب بانکها، پخش اعلامیه های مضره، ایراد سخنرانی خلاف و تحریک آمیز و حمل پلاکاردها و پرچمهائی با شعارهای تحریک آمیز در دو روز مذکور و همچنین تظاهرات آشوبگرانه در محیطهای عالی آموزشی کشور طی یکماه اخیر، تجلی پیدا کرد.
شرحی از فعالیتهای گروههای فوق از عرض تیمسار ریاست ساواک گذشت مقرر فرمودند: "ارتباط این گروههای اخلالگر با یکدیگر خیلی خوب اداره میشود.
این نمونه در ایام عزاداری نشان میدهد که بموقع میتوانند در سطح کشور یکجا یک برنامه خرابکاری، تبلیغاتی، سیاسی یا برنامه های انحرافی دیگر را خوب اجراء کنند.
این خود یک اعلام خطر است، پیش بینی جهت پیشگیری باید در نظر گرفته و اصولاً این ارتباطات و همکاری باید قطع شود.
" همانطوریکه قبلاً نیز اشعار گردیده است، از اوایل سال جاری در فعالیتهای عناصر وابسته به گروههای افراطی مذهبی، روحانیون افراطی و احزاب و دستجات افراطی برانداز از تحولاتی بوجود آمده و زمینه فعالیتهای گسترده و وسیع از طرف این گروهها در کشور فراهم گردیده است که به تفکیک هر یک از این گروهها و ارتباط و هماهنگی آنها در سطح کشور ذیلاً بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد: 1 ـ روحانیون افراطی: ـــــــــــــــــــــــ این گروه همواره در مخالفت با برنامه های اصلاحی واجتماعی کشور تلاشهای پیگیری داشته و همیشه با اغتنام از فرصتهایی که بدست آورده، فعالیتهای جدیدی را دنبال کرده است.
گروه غیرمتشکل و پیوسته و مرتبط روحانیون افراطی که تکیه گاه آن قشرهای متعصب مذهبی میباشد، عامل مؤثری در تحریک و تهییج متعصبین مذهبی برای انجام فعالیتهای اخلالگرانه و براندازی بشمار میرود.
روحانیون افراطی در آغاز فعالیتهای جدید خود، با همکاری عده ای از عناصر وابسته به جبهه باصطلاح ملی سابق و جمعیت باصطلاح نهضت آزادی، اجتماعی در صحن حضرت عبدالعظیم تهران برپا کردند و طی آن خواستار بازگشت روح اله خمینی به ایران و آزادی تعدادی از زندانیان ضد امنیتی گردیدند.
متعاقب این اجتماع فعالیتهای مشابهی در تعدادی دیگر از مناطق کشور بویژه شهر شیراز انجام گرفت و عناصر متعصب مذهبی باحمایت روحانیون افراطی مبادرت به فعالیتهای اخلالگرانه و برپا کردن تظاهرات خیابانی و ...
نمودند.
در اجتماعاتی که بمناسبت فوت مصطفی خمینی در تهران و شهرهای مختلف تشکیل گردید، این فعالیتها گستردگی بیشتر پیدا کرد و در مراسم چهلمین روز درگذشت مصطفی خمینی اجتماع بزرگی از متعصبین مذهبی در شهر قم برپا گردید و در پایان این مراسم قطعنامه ای در 13 ماده از طرف روحانیون افراطی عنوان گردید و طی آن مجددا بازگشت روح اله خمینی به ایران خواسته شد.
این فعالیتها در روز های تاسوعا و عاشورا در یک سطح و سیعتر ادامه یافت و منجر به انجام تظاهرات اخلالگرانه از طرف متعصبین مذهبی وعناصر وابسته به گروههای افراطی و برانداز مذهی در شهرهای قم ـ اصفهان ـ کرمانشاه ـ تبریز ـ اهواز ـ دزفول ـ بهبهان ـ شیراز ـ جیرفت ـ نجف آباد ـ ساری ـ بابل ـ اراک و ...
گردید.
2 ـ بازاریان و سایر قشرهای متعصب مذهبی متأثر از نظریات روحانیون افراطی : ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ این دسته که قسمت اعظم نیروهای حمایت کننده از روحانیون افراطی و هدفهای آنانرا تشکیل میدهند کلاً از نظریات روح اله خمینی و دیگر روحانیون افراطی تبعیت میکنند.
تعدادی از این افراد که در اغلب موارد ظاهری خاموش دارند در نهان برای تقویت و به نتیجه رسیدن هدفهای روحانیون افراطی، تلاش وسیعی بعمل میآورند.
این نیروها در جهت تقویت مالی روحانیون افراطی نقش مؤثری دارند و کمکهای آنها در سنوات اخیر جنبه وسیع و گسترده ای پیدا کرده است.
این کمکها موجب گردیده تا روحانیون افراطی با اتکاء به آن خود را برای فعالیت وسیعتر در سطح کشور آماده نمایند و این کمکها را در جهت هدفهای اخلالگرانه خود بکار گیرند.
این گروه شامل بازاریان، کسبه، صاحبان تعدادی از مشاغل آزاد، سرمایه داران متعصب مذهبی و کسانی است که به انحاء مختلف از نظر تأمین معیشت و زندگی با این گروهها پیوند دارند و بنا به مقتضیات مادی از آنها پیروی می کنند.
گروههای فوق غیر از کمکهایی که بعنوان وجوه شرعی به روحانیون افراطی میکنند، در مواقعی که اجتماعات مذهبی برگزار میگردد نقش فعالتری را ایفا و با شرکت در مراسم ترحیم و دیگر اجتماعات مذهبی، فعالیتهایی را از این طریق دنبال میکنند.
گروههای مذکور در مراسم ترحیم و چهلمین روز درگذشت مصطفی خمینی که در تهران و تعدادی دیگر از شهرهای کشور برگزار گردید، اکثریت شرکت کنندگان در مجالس را تشکیل میدادند.
این گروهها برای حمایت متقابل از یکدیگر شبکه پیچیده ای بوجود آورده اندو در انجام معاملات و حمایت اقتصادی در موارد متعدد یگدیگر را یاری میدهند و به این ترتیب یک همبستگی عقیدتی و مادی بین آنها در سطح هر منطقه بوجود آمده است و این همبستگی به نقاط مختلف کشور نیز تعمیم داده شده است.
این فعالیتهای زمیه روی آوری تعدادی دیگر از گروههای مذکور به پیروی از طرفداران روحانیون افراطی و گروههای برانداز مذهبی را فراهم کرده است.
3 ـ گروههای افراطی متفرق بدون تشکیلات منظم: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ این گروهها که در سطح منطقه با تأثیر از عقاید روحانیون افراطی و برخی گروههای برانداز مذهبی شکل گرفته و گسترش یافته است، از افراد جوان مذهبی که عده ای از دانشجویان و دانش آموزان متعصب مذهبی را در بر میگیرد، تشکیل گردیده است.
این گروهها که روحیه محافظه کاری بازاریان و ...
متعصب مذهبی را ندارند و بنا به مقتضیات روانی آمادگی انجام فعالیتهای حادتری را دارند، در برپا کردن تظاهرات خیابانی، شکستن شیشه های شعب بانکها و سینماها و تهیه و توزیع اعلامیه های دست نویس و دادن شعارهای ضد میهنی دخالت دارند.
در فعالیتهای اخیر، این گروهها با فرصتهایی که بدست آورده اند، در اجتماعات مذهبی مبادرت به دادن شعارهای ضد میهنی کرده اند و در گروههای چند نفری با انجام تظاهرات اخلالگرانه اعلامیه های مضره ای که اغلب آنها دست نویس و یا با وسایل اولیه تکثیر، تهیه شده بود، توزیع کرده اند.
4 ـ گروههای خرابکار و برانداز سازمان یافته: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بعد از تحولاتی که در کادر رهبری گروه خرابکاران باصطلاح مجاهدین ایران بوجود آمد و ایدئولوژی مارکسیسم ـ لنینیسم جایگزین عقاید مذهبی گروه مذکور گردید، عده ای از عناصر مذهبی گروه مورد بحث که تابعیت کادر رهبری مارکسیست شده عناصر حزب گروه مذکور را نپذیرفته بودند بتدریج از تشکیلات گروه خرابکاران باصطلاح مجاهدین خلق ایران جدا و گروههای مستقلی با همکاری عناصر جوانی که از عقاید مذهبی گروه مذکور متأثر بودند، بوجود آوردند.
این گروهها که به روحانیون افراطی و هدفهای آنها گرایش دارند، ضمن کوششهایی که برای توسعه تشکیلات خود و عضوگیری بعمل میآورند، به گروههایی که فعالیتهای باصطلاح آشکار سیاسی انجام میدهند توجه دارند تا از این نیروها در جهت تأمین هدفهای خود بهره گیری و در فرصتهایی که بدست می آورند نسبت به تغییر جهت فعالیتهای گروههای مذکور اقدام نمایند.
این گروهها ضمن آنکه در تدارک فعالیتهای خرابکارانه هستند، با انتشار اعلامیه هایی که محتوا و مضمونهای خاصی دارد، تلاش میکنند متعصبین مذهبی را به طرف عملیات خرابکارانه سوق دهند.
5 ـ احزاب و دستجات ـــــــــــــــــــــ افراطی برانداز: ــــــــــــــ عناصر وابسته به گروههای مذکور که شامل جبهه باصطلاح ملی سابق واحزاب وابسته به آن هستند، در فعالیتهایی که از حدود یکسال قبل انجام شده، نقشهایی داشته اند.
هواداران جبهه باصطلاح ملی در برپا کردن اجتماع در صحن حضرت عبدالعظیم با روحانیون افراطی و عناصری از هواداران جمعیت باصطلاح نهضت آزادی دست داشتند.
این جبهه برای گسترش فعالیتهای خودت در آینده، شدیدا بطرف گروههای طرفدار خمینی روی آورده است و ؟...
.
نیز بین آنها انجام میگیرد.
داریوش فروهر یکی از گردانندگان جبهه مذکور برای پیوندهای جبهه باصطلاح ملی با روحانیون افراطی و بهره گیری از نیروهای متعصب مذهبی در جهت هدفهای خود چند بار به شهر قم مسافرت مسافرت کرد و ملاقاتهایی بین وی و چند تن از روحانیون افراطی انجام گرفت.
وی برای آنکه به روحانیون افراطی نشان دهد که در جهت آنها گام بر میدارد در مراسم ترحیم مصطفی خمینی شرکت کرد.
این جبهه اکنون یکی از هدفهای خود را حمایت و جانبداری از روحانیون افراطی بویژه روح اله خمینی قرار داده است.
داریوش فروهر بمناسبت میلاد حضرت رضا(ع) در منزل یکی از ملت ایران در تهران اجتماعی برپا نمود که حدود 1500 نفر در آن شرکت داشتند.
در این اجتماع برای فوت مصطفی خمینی از طرف داریوش فروهر یک دقیقه سکوت اعلام شد و نامبرده طی سخنانی از مبارزات روحانیون در صدر مشروطیت ایران یاد کرد و همکاری آنها را با جبهه مذکور خواستار گردید.
این اجتماع در بین تعدادی از بازاریان و روحانیون افراطی مؤثر بود و همکاریهای نزدیکتر این دو گروه را فراهم آورد و جبهه مذکور را بر آن داشت تا برای تقویت ارتباط و پیوند خود با روحانیون افراطی و بازاریان متعصب مذهبی اجتماع دیگری در روز عید قربان در کاروانسرا سنگ کرج تشکیل دهد.
در این اجتماع که قریب 1000 نفر از هواداران جبهه مذکور و بازاریان و متعصبین مذهبی شرکت داشتند برخورد بین اجتماع کنندگان و تعدادی از کارگران میهن پرست بوقوع پیوست که منجر به مجروح شدن تعدادی از طرفین گردید.
جبهه باصطلاح ملی با این ارزیابی که در این شرایط تنها نیروهای مذهبی هستند که میتوان با پشتوانه آنها هدفهای حساس سیاسی را تعقیب کرد، بتلاشهای خود برای همکاری نزدیکتر با روحانیون افراطی ادامه میدهد و خواستار آن میباشد که فعالیتهای مشترکی را دنبال نماید.
تعدادی ازدانشجویان متعصب مذهبی نیز که به هدفهای جبهه مذکور تمایل نشان داده اند، در گسترش فعالیتهای این جبهه در بین دانشجویان مراکز عالی آموزشی کوششهایی داشته اند.
هواداران جمیت باصطلاح نهضت آزادی نیز به موازات فعالیتهای جبهه مذکور، فعالیتهایی را دنبال کرده و در برپا کردن اجتماع صحن حضرت عبدالعظیم در تهران مشارکت داشته است.
این جمعیت با تشکیل مجالس سخنرانی در تهران که اغلب دانشجویان و معصبین مذهبی هوادار روحانیون افراطی و گروههای فوق در آن شرکت دارند، در تدارک فعالیتهای جدیدی برآمده و ارتباطاتی بین این جمعیت و بقایای حزب مردم ایران و عناصری که متأثر از عقاید مذهبی دکتر علی شریعتی هستند وجود دارد و بتدریج به همکاری در زمینه های مختلف انجامیده است.
ضمنا هواداران حزب زحمتکشان ملت ایران نیز که دارای تعصبات مذهبی هستند، به حمایت از خمینی و روحانیون افراطی برخاسته اند و در اعلامیه و نشریاتی که از طرف این حزب انتشار یافته، درزمینه حمایت این حزب از آنها تأکید و تصریح شده است.
6 ـ گروههای دانشجویی افراطی: ــــــــــــــــــــــــــــــ دانشجویان افراطی ضمن آنکه به انحاء مختلف در فعالیتهای گروههای فوق شرکت دارند، در سطح مراکز عالی آموزشی با تشکیل گروههای افراطی مذهبی فعالیتهایی را در جهت هدفهای روحانیون افراطی و گروههای برانداز مذهبی دنبال میکند.
این گروهها در اغلب تظاهرات دانشجویان که به عناوین مختلف انجام میگیرد، دخالت و با تهیه و توزیع اعلامیه ها و نوشتن شعارهای مضره، تلاش در تحریک سایر دانشجویان و کشانیدن آنها بسمت خود دارند.
این گروهها ضمن آنکه در مراکز عالی آموزشی نقش مؤثری در فعالیتهای اخلالگرانه و اعتصاب دارد، با ارتباطاتی که بین آنها با گروههای برانداز مذهبی و روحانیون افراطی در خارج ازمراکز عالی آموزشی برقرار میباشد، در مواقع مقتضی و در اجتماعات مذهبی خارج از محیط مراکز عالی آموزشی شرکت فعالانه دارند و اغلب موارد همین گروه با دادن شعار و تحریک دیگران آنها را با انجام اقدامات اخلالگرانه میکشاند.
نقش این گروه با آگاهیهایی که از جریانات مختلف دارد، بر خلاف برخی از گروههای فوق کاملاً پیش بینی شده و در جهت هدفهای خاصی قرار دارد.
گروه مذکور در فعالیتهای روحانیون افراطی و دیگر گروههای افراطی در خارج از محیط مراکز عالی آموزشی نقش فعالانه ای داشته و در اغلب تظاهرات خیابانی این گروه فعالیت مؤثر داشته است.
لازم به یادآوری است که از جانب حزب منحله توده و دانشجویان متمایل به عقاید کمونیستی نیز فعالیتهای وسیعی انجام میگردد که این فعالیتها در ظاهر جنبه هواداری از سازمانهای مذهبی و باصطلاح ملی را بخود گرفته و در واقع در پی تأمین اهداف براندازی کمونیستی است.
7 ـ موارد مشترک فعالیتهای گروههای فوق در نقاط مختلف کشور: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ فعالیتهای هماهنگ شده فوق ه در نقاط مختلف کشور انجام می گیرد، از جهات مختلف با یکدیگر دارای وجوه مشترک بوده که ذیلاً به آن اشاره میگردد.
الف ــ شکستن شیشه های بانکها و سینماها.
ب ـ آتش زدن مغازه های مشروبفروشی و یا شکستن شیشه های آنها.
پ ـ انجام تظاهرات خیابانی.
ت ـ دادن شعار به نفع روح اله خمینی و زندانیان ضد امنیتی وابسته به گروههای مذکور.
ث ـ سخنرانیهای تحریک آمیز مذهبی برای تهییج گروههای مختلف اجتماعی.
ج ـ عنوان تبعید روح اله خمینی و دعا برای سلامتی و بازگشت وی بایران.
چ ـ پخش اعلامیه های دست نویس و پلی کپی شده مضره با مضمونهای مذهبی و باصطلاح انقلابی و دعوت مردم به مبارزه مشترک علیه حکومت.
ح ـ انجام فعالیت در بین گروهها و دستجات عزادار.
خ ـ دادن شعار بصورت گروهی در نقاط پر جمعیت و متفرق شدن قبل از رسیدن مأمورین انتظامی.
د ـ نوشتن شعارهای ضد امنیتی در مناطق مختلف.
ذ ـ حمل پلاکاردها و پرچم که روی آنها شعارهای تند باصطلاح انقلابی نوشته شده است.
8 ـ وجوه مشترک هدفها و برنامه های گروههای فوق: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ هرچند هدفها و برنامه های اخلالگرانه و براندازی گروههای مذکور در درجات متفاوتی قرار دارد، ولی وجوه مشترکی هدفها و برنامه های گروههای ضد امنیتی مذکور را به یکدیگر پیوند می دهد که اهم آنهارا می توان در موارد زیر خلاصه کرد: الف ـ مخالفت با حکومت و نظام اجتماعی در ایران.
ب ـ تأکید بر جدا نبودن دین و مذهب از سیاست.
پ ـ تلقین و تأکید روی این ادعا که حکومت پای بند به اعتقادات مذهبی نیست.
ت ـ تحریک افکار عمومی با تمسک به مسائل مذهبی.
ث ـ توجه به فراگیر بودن مذهب و امکان استفاده از نیروهای مذهبی در جهت هدفهای آینده.
ج ـ توجیه وتفسیر مسائل مذهبی از دیدگاههای خاصی که هدفهای آنها را تأمین میکند.
چ ـ بهره گیری از امکانات مالی نیروهای مذهبی.
ح ـ استفاده از تحریک پذیری قشرهای مذهبی.
خ ـ تبلیغ و تأیید نظریات خمینی.
د ـ تبلیغ برای خمینی بعنوان اعلم مجتهدین.
ذ ـ تلقین و تأکید برای برپا کردن تظاهرات و انجام فعالیتهای اخلالگرانه در سطح وسیع برای ایجاد رکود واخلال در کارهای دستگاههای انتظامی و امنیتی.
ر ـ تلاش برای انعکاس عقاید و مخالفتهای خود در داخل کشور.
ز ـ جلب توجه گروهها و سازمانهای خارجی برای حمایت از نظریات و هدفهای خود.
ژ ـ مستمسک قرار دادن تنگناها و نارسائیهای اجتماعی و اقتصادی کشور برای انجام تبلیغات فریبنده.
س ـ جدایی انداختن بین گروههای مختلف اجتماعی با دستگاههای دولتی.
ش ـ توجیه و تبلیغ این هدف که دولت در برنامه های خود با شکست مواجه شده است.
ص ـ ادعای رواج فساد در سطوح مختلف دستگاههای دولتی و اداری مملکت.
ض ـ ایجاد روحیه اعتراضی در گروههای مختلف اجتماعی و بهره گیری از آن در جهت هدفهای خود.
ط ـ ایجاد تحرک در گروههایی که بعد از تحولات اجتماعی ایران کمتر برای انجام فعالیتهای اخلالگرانه از خود مخالفت نشان میدادند.
ظ ـ کوشش در سلب اعتقاد عمومی نسبت به حزب رستاخیز ایران و مبارزه با کوششهای این حزب در سطح کشور.
ع ـ تخطئه اقدامات و برنامه های اصلاحی دولت.
با توجه باینکه موارد فوق نشان دهنده هماهنگی و ارتباط نزدیک گروههای مختلف برانداز و افراطی مذهبی در نقاط مختلف کشور میباشد، خواهشمند است دستور فرمایید برای پیش بینی و خنثی کردن فعالیتهای گروههای فوق الذکر و روشن نمودن کانالهای ارتباطی آنها، نسبت به انجام موارد زیر اقدام و نتیجه را به این اداره کل اعلام دارند: 1 ـ با توجه به فعالیتهای گسترده گروههای فوق، برنامه ها و فعالیتهای سازمانهای انتظامی و امنیتی و دیگر مراجع مسئول با یکدیگر هماهنگ و طرحهای مشترک برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شود.
2 ـ با توجه باینکه اجتماعاتی که از طرف روحانیون افراطی به مناسبتهای مختلف تشکیل میگردد، قبلاً آشکار و مشخص میباشد، برای مراقبت از این محلها پیش بینی های لازم معمول گردد.
3 ـ روحانیون افراطی منطقه را از لحاظ شدت فعالیت طبقه بندی و ماهیت فعالیتها واقدامات آنها را روشن و نسبت به انجام مراقبتهای لازم از آنها اقدام و طرحهای لازم برای پیشگیری از اقدامات خلاف آنها در آینده تهیه گردد.
4 ـ وضعیت عناصری که در گذشته به نفع گروههای برانداز مذهبی فعالیت داشته اند و مشکوک به فعالیتهای جدید هستند، دقیقا بررسی و نقش آنها را در انجام فعالیتهای براندازی جدید روشن نمایند.
5 ـ با توجیه و هدایت منابع کانالهای ارتباطی این افراد با یکدیگر درسطح منطقه و با دیگر مناطق کشور روشن و تحت کنترل قرارگیرد.
6 ـ تردد عناصر سابقه دار از دیگر مناطق کشور به منطقه استحفاظی مد نظر قرار گیرد و رابطه این افراد با گروهها و افراد مختلف در منطقه روشن گردد.
7 ـ از منابر وعاظ افراطی مراقبت بیشتری معمول گردد تا از ایراد سخنرانی خلاف توسط آنها بموقع جلوگیری شود.
8 ـ رابطه گروههای دانشجویی با قشرهای متعصب مذهبی وروحانیون افراطی دقیقا مورد توجه قرار گیرد.
9 ـ با توجه باینکه دانشجویان اخلالگر و آشوب طلب تلاش وسیعی بعمل میآورند تا برا قرار گرفتن در بین دستجات و گروههای مذهبی جهت فعالیت های آنها را تغییر دهند، لذا در این زمینه نیز مراقبتهای لازم را معمول دارند.
10 ـ با در نظر گرفتن این که عناصر وابسته به تشکیلات گروههای خرابکار در سازمان دادن برخی فعالیتهای اخلالگرانه دخالت دارند، نسبت به شناسایی و خنثی کردن فعالیتهای براندازی و خرابکاری آنها اقدام گردد.
11 ـ عناصری که در گذشته به نفع جبهه باصطلاح ملی سابق و احزاب وابسته بآن و حزب زحمتکشان ملت ایران در منطقه فعالیت داشته اند، شناسایی و نسبت به مراقبت و استخدام منابع شایسته در بین آنها اقدام و از فعالیتهای احتمالی آنها به موقع اطلاع گردد.
12 ـ وضعیت دانشجویان و دانشکده هایی که از افراد سابقه دار برای سخنرانی در مراکز عالی آموزشی دعوت بعمل میآورند، مورد توجه دقیق قرار گیرد.
زیرا این دانشجویان با ارتباطاتی که با گروههای مختلف دارند برای ایجاد اخلال در مراکز عالی آموزشی از افراد موردبحث برای سخنرانی دعوت میکنند.
13 ـ در اجتماعات و محافلی که از طرف جوانان متعصب مذهبی اداره میشوندکنترل بیشتر معمول گردد.
چون این اجتماعات اغلب از طرف افرادی اداره میشوند که ارتباط و وابستگیهایی با گروههای برانداز و مذهبی دارند و هدف آنها از اجتماعات مذکور آماده کردن جوانان برای پیوستن به گروههای افراطی میباشند.
ــ مدیر کل اداره سوم ــ ثابتی 14 /10 /36

منبع:

کتاب انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک - کتاب 01 صفحه 405









صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.