صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

غمض عین درون‌گروهی

غمض عین درون‌گروهی


متن سند:

غمض عین درون‌گروهی
فرد «سیاسی‌کار» و «مطلق‌نگر» که با چشم‌پوشی از لغزش‌های فکری و اخلاقی وابسته به گروه، نهایت نرمش و گذشت را از خود نشان می‌دهد، همواره درصدد است تا در مقابل رقیب و جناح خود کوچک‌ترین لغزش آن‌ها را افشا کند و به ‌نوعی شیطنت ذاتی خود را عینیت بخشد.
وجود چنین نگرشی نسبت به مخالفین و رقبا، در جریان و طیف مهدی ‌هاشمی حتی برای آنانی که کوچک‌ترین برخورد و یا معاشرتی با عناصر آن داشته‌اند به‌قدری ملموس و محسوس بوده و هست که محتاج به ارائه دلیل و سندی در این زمینه نیست.
این طیف در راستای رسیدن به اهداف از پیش تعیین‌شده خود تا بدانجا از ارزش‌های اسلامی و انقلاب عقب نشستند که همواره، همگان و همراهان خود حتی وابستگان به گروهک‌ها ضد انقلاب و پرورش‌یافتگان مکتب‌های الحادی و التقاطی را به افراد انقلابی، خط امامی و نیز اشخاص غیرمهذب وابسته به خود را به انسان‌های حزب‌اللهی معرفی می‌کردند. مهدی ‌هاشمی درخصوص چشم‌پوشی از لغزش‌های نیروهای در ارتباط با او و افشای لغزش‌های جناح‌های مقابل و مخالف می‌گوید:
«مثلاً در اصفهان یادم است که در میان بچه‌های حزب‌اللهی اصفهان(وابسته به جناح مهدی ‌هاشمی) که به‌ عنوان یک طیف مطرح بودند، خوب چند نفری بودند که این‌ها فرض کنید ازلحاظ مسایل اخلاقی خیلی مهذب نبودند. حالا به آن صورت که بگوییم آلوده هم بودند، نبودند اما مهذب نبودند. این‌ها را مثلاً دوستان ما توی اصفهان می‌رفتند سراغشان به‌ عنوان یک نیرو...
دوستان مثلاً خیلی عیب نمی‌گرفتند یا یک آدمی که لات است، چاقوکش است، یعنی برای هر قضیه‌ای چاقو درمی‌آورد و می‌زند، این یک پدیده منکری است در عرف انقلاب اسلامی منتهی به خاطر اینکه از نظر تظاهر و شعار آن فرد شاید گرایش به این خط داشته باشد نه به خط مقابل، مثلاً یک نمونه یا دو نمونه این‌طوری داشتیم که بچه‌ها جذبش می‌کردند که در عمل خود دوستان مثلاً وقتی بهشان می‌گفتی چرا این کار را کردی می‌گفتند این مثلاً تفکرش خوب است. حالا از نظر خط و این‌ها ‌اشکال ندارد، یعنی بد نمی‌دانستند این کار را. اگر دیگران می‌کردند رویش افشاگری هم می‌کردند که مثلاً فلانی چاقوکش است، لات است، ولی برای افرادی که معتقد به خط خودشان بوده این کار را نمی‌کردند. این نمونه‌ها را مثلاً در اصفهان سراغ دارم.» 1

توضیحات سند:

1. کالبد شکافی انحراف، نوار ۲.

منبع:

کتاب بن‌بست - جلد دوم / مهدی هاشمی مبانی اخلاقی صفحه 91
صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.