صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

درباره : تعطیل عمومی

تاریخ سند: 24 خرداد 1357


درباره : تعطیل عمومی


متن سند:

بقرار اطلاع نسبتا موثق از طرف آیات سه گانه قم بمناسبت کشته شدگان حوادث مورخه 19 /2 /37 قم و تبریز اعلامیه ای منتشر و طی آن روز شنبه 27 /3 /2537 تعطیل عمومی و تحصن در منزل اعلام گردیده است.
بدنبال انتشار اعلامیه های مزبور که قطعا بخرم آباد نیز ارسال و پخش خواهد شد روحانیون افراطی خرم آباد از موضوع آگاهی واز هم اکنون دست اندرکار میباشند تا از طریق تماسهای حضوری و تشکیل جلسات مخفی نسبت به تعطیل نماز جماعت و دکاکین کسبه و بازاریان و احتمالاً برگزاری مجلس ختم و انجام تظاهرات سوء اقدامات لازم بعمل آورند.
علیهذا با توجه به تصمیمات متخذه در شورای هم آهنگی مورخه 9 /3 /37 خواهشمند است دستور فرمائید بمنظور جلوگیری از تعطیل مغازه ها و هرگونه اقدام ضد امنیتی و تظاهرات احتمالی پیش بینی های لازم بعمل آورده و برای خنثی کردن تحریکات روحانیون افراطی و عدم پخش اعلامیه از ناحیه آنها از شب جاری مراقبت را تشدید و هم آهنگیهای لازم بین اعضاء کمیسیون تبادل اطلاعات در زمینه بالا برقرار گردد و نتیجه را اعلام دارند.
رئیس سازمان اطلاعات و امنیت لرستان.
همدانیان گیرنده : ـ 1 ـ تیمسار فرماندهی ناحیه ژاندارمری لرستان پیرو شماره بالا جهت آگاهی و هرگونه اقدام مقتضی در مناطق استحفاظی.
2 ـ فرماندهی تیپ 84 خرم آباد پیرو شماره بالا جهت آگاهی و هرگونه اقدام مقتضی در مناطق استحفاظی.

توضیحات سند:

* امروز (24 /3 /57) اعلامیه ای به امضاء آقایان خلخالی و علی تهرانی که دوران تبعید خود را در بانه و سقز می گذراندند به مناسبت نزدیک شدن به سالگرد وفات دکتر علی شریعتی منتشر شد.
در این اعلامیه با اشاره به علل موفقیت دکتر شریعتی در برقراری ارتباط با مخاطبان خود آمده است : «شایسته و بایسته است دانشمندان متعهد و دلسوز اسلام و مسلمانان راه او را برگزینند و هدف او را...
.
نه آن که در مقام فضل فروشی و خرده گیری از لغزشها و اشتباهات دیگران باشند و قوا و وقت خود را در این کار بیهوده بلکه زیانبار و نفاق و اختلاف افکن صرف نمایند.
» (اسناد انقلاب اسلامی / ج 2 / صص 274 و 275)

منبع:

کتاب انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک - کتاب 06 صفحه 380

صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.