صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

موضوع: سیداحمد سادات خراسانی و هیئت قاسم‌آباد

تاریخ سند: 3 آبان 1345


موضوع: سیداحمد سادات خراسانی و هیئت قاسم‌آباد


متن سند:

از: 8/ﻫ تاریخ:3 /8 /1345
به: 316 شماره: 1493 /8 ﻫ
موضوع: سیداحمد سادات خراسانی و هیئت قاسم‌آباد

1ـ صبح روز 7 /7 /45 سیدنصراله هاشمی به حمید روانبخش اظهار داشت که گروهان ژاندارمری رفسنجان چند نفر از اعضاء هیئت را احضار و از آنها کتباً تعهد گرفته که من بعد از آمدن حاج سیداحمد سادات خراسانی به مسجد خمینی در قاسم‌آباد و تشکیل جلسات هیئت در شب‌های جمعه به رهبری نامبرده جلوگیری شود و چون موضوع تبعید من (سیدنصراله هاشمی عضو هیئت مدیره هیئت) و آقای عباس صالحی (عضو هیئت مدیره هیئت) در بین بود ما هم ملتزم شدیم ولی فرمانده گروهان به ما قول داد که اصلاً آقای مدارا مدیر دبیرستان قاسم‌آباد را منتقل و ثانیاً تعهدی که ما داده‌ایم مدتش از یک ماه تجاوز ننماید و بعد از یک ماه اجازه داده شود که آقای خراسانی به کار خود ادامه دهد و نیز از کلیه احضارشدگان که سران هیئت می‌باشند عکس گرفته شده و مشخصات کامل آنان در برگ‌های چاپی مخصوصی نوشته شده است.
2ـ سیدنصراله هاشمی اظهار داشت چون منظور شاکیان شخص خراسانی بوده از این جهت با مشورت آقای خراسانی از آقای شیخ احمد غروی (واعظ اهل و ساکن رفسنجان) دعوت کرده‌ایم که از این پس هر هفته شب‌های جمعه به قاسم‌آباد آمده و در مسجد خمینی به جای آقای خراسانی مانند گذشته منبر برود و واعظ مزبور هم این دعوت را قبول کرده.
3ـ سیدنصراله هاشمی رونوشت شکایتی را به حمید روانبخش نشان داد که قریب پنجاه نفر امضاء کرده و به عنوان رئیس آموزش و پرورش کرمان تقاضای انتقال آقای مدارا دبیر دبستان قاسم‌آباد که از مخالفین خراسانی می‌باشد کرده بودند و نامبرده اظهار می‌داشت چنانچه در این مورد اقدامی نشد من و چند نفر دیگر به تهران می‌رویم تا نتیجه بگیریم.
4ـ رئیس آموزش و پرورش رفسنجان به قاسم‌آباد رفته و عده‌ای حضوراً از آقای مدارا شکایت کرده و نامبرده هم قول داده که مدارا را منتقل می‌نماید ولی تاکنون عملی نشده. صوفی
در ساعت 1045 روز 12 /5 /46 به بخش 316 واصل گردید.

منبع:

کتاب انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک، استان کرمان، کتاب 1 صفحه 144

صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.