صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

موضوع: وصول 1115 کاشف 911 عطف – پیرو: 1287/ه‍ - 24/5/52

تاریخ سند: 27 مرداد 1352


موضوع: وصول 1115 کاشف 911 عطف – پیرو: 1287/ه‍ - 24/5/52


متن سند:

از: ایلام به: 312 شماره: 1290/ه‍ در تحقیقاتی که از دو نفر مذکور به عمل آمده اظهار میدارند در سال تحصیلی جاری در جلسات نماز جماعت و دعای ندبه مسجدجامع ایلام شرکت و تحت تلقین شیخ محمد (جهانبخش) تعمیرکاری که بعضاً بصورت کنایه از اوضاع انتقاد و به نفع خمینی تبلیغ مینموده قرار گرفته‌اند تا آنکه در تاریخ 20 /5 /52 شیخ تععمیرکاری اظهار داشته در تمام مملکت جوانها با نوشتن شعار و فعالیت اجتماعی نارضائی خود را از رژیم نشان میدهند و تنها در ایلام است که جوانها هیچگونه تحرکی ندارند لذا محمدعلی ]عبدالحسین[ حاج آقا محسنی نیز روی جهالت و ماجراجوئی و کسب وجهه تصمیم به نوشتن شعار گرفته و موضوع را با محمد‌تقی ملک‌پور در میان میگذارد لیکن ملک‌پور در بدو امر با وی مخالفت و او را از این عمل برحذر میدارد ولی بعد به خاطر دوستی و رفاقت او [را] همراهی و در ساعت 0400 ـ 23 /5 /52 محمدعلی محسنی یک قوطی رنگ سبز را که قبلاً در منزل داشته با خود آورده و یک قطعه چوب که مقداری پارچه بر سر آن بسته شده اقدام به نوشتن شعارها نموده و محمدتقی ملک‌پور نیز با وی همراه بوده علی‌هذا با اینکه دو نفر فوق به شدت از عمل خود نادم و پشیمان شده‌ از طرفی در بررسیهای معموله نامبردگان در گفتار خود صادق بوده و تنها در اثر جوانی و ماجراجوئی اقدام به این عمل نموده‌اند مقرر فرمائید در مورد نحوه رفتار با مشارالیهم نظریه ابلاغ ضمناً باتوجه به کوچک بودن محیط و تعصبات مذهبی اهالی نحوه رفتار با شیخ جهانبخش (محمد) تعمیرکاری را که تا به حال چندین بار در شهربانی ایلام تعهداتی مبنی بر عدم ایراد مطالب خلاف سپرده و به تعهد خود عمل ننموده‌ اوامر مقتضی ابلاغ فرمایند.
بعرض میرساند با توجه به سابقه مستدعی است در صورت تصویب پرونده دو نفر نامبردگان منظور که اتهام آنان نوشتن شعارهای مضره بوده پس از تکمیل به دادگاه احاله و شیخ جهانبخش که عامل انحراف آنان بوده دستگیر و پرونده نامبرده نیز به دادگاه احاله شود - 28 /5

منبع:

کتاب حجت‌الاسلام تعمیرکاری به روایت اسناد ساواک صفحه 23

صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.