صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

موضوع: شیخ صفرعلی تاری وردی معروف به اسلامی

تاریخ سند: 14 شهریور 1357


موضوع: شیخ صفرعلی تاری وردی معروف به اسلامی


متن سند:

از: 23‌ﻫ تاریخ: 14 /6 /2537[1357]
به: 25‌ﻫ. کل سوم 312 شماره: 1651 /23‌ﻫ
موضوع: شیخ صفرعلی تاری وردی معروف به اسلامی
عطف 2084 /25‌ﻫ- 6 /6 /37

در مورخه 1 /6 /37 (روز هجدهم ماه رمضان) پس از شایعه آتش زدن ماشین اسلامی عده‌ای از جوانان قریه شال و منجمله برادر اسلامی که گویا در تهران شغل آموزشی دارد در مسجد حجتی تاکستان اجتماع کردند. ابتدا علی رحمانی در مورد شان و منزلت اسلامی و مبارزات وی سخنرانی نمود و اظهار داشته که ما این مبارزات را بر علیه دستگاه خائن مملکت ادامه می‌دهیم و مطمئن هستیم که پیروزی از آن ماست. سپس جبار رحمانی فرزند حاج حبیب‌اله فوق دیپلم راهنمایی شاغل در آموزش و پرورش تاکستان ضمن انتقاد از دستگاه‌های دولتی یادآور می‌شود که آتش زدن اتومبیل نمی‌تواند جلو مبارزان ما را بگیرد و سرانجام برادر اسلامی به سخنرانی می‌پردازد و می‌گوید ما افتخار خواهیم کرد که برادرم در این راه مبارزه مانند سایر طلاب دینی که در قم به دست دژخیمان دولت از بین رفته‌اند کشته شود. گفته‌های برادر اسلامی را اسداله طاهری فرزند علی آموزگار ضمن دادن شعار ضد ملی تایید می‌کند. ضمناً در بین زنان حاضر در مسجد که برای عبادت اجتماع کرده بودند دو نفر دوشیزه یکی به نام ملیحه طاهری خواهر اسداله طاهری و دیگری دختر علی طاهرخانی عضو انجمن شهرستان که اخیراً به استخدام آموزش و پرورش تاکستان درآمده است ضمن تکرار مطالب فوق یادآور شد که ما زنان هم باید دوش به دوش برادران خود با رهبری اسلامی در تاکستان به مبارزات خود ادامه داده تا این‌که به هدف اصلی خود برسیم سپس جلسه را همراه با شعارهای ضد ملی خاتمه داده و مجدداً در منزل شاهپور طاهرخانی اجتماع می‌کنند.
نظریه شنبه. نظری ندارد.
نظریه یکشنبه. اعمال و رفتار شیخ صفرعلی تاریوردی و افراد مرتبط با وی کماکان تحت مراقبت قرار دارد. صاعد
نظریه سه شنبه. نظریه یکشنبه تایید می‌شود. بشیر اصل سند در پرونده شخصی موجود است.
نظریه 23- نظریه سه شنبه تایید می‌شود.

منبع:

کتاب پایگاه‌های انقلاب اسلامی، مساجد استان قزوین به روایت اسناد ساواک صفحه 389

صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.