تاریخ سند: 11 فروردین 1357
مراقبت از اماکن و محلهای مذهبی و مشکوک و سید محمدتقی حسینی طباطبایی
متن سند:
11 ه 312
11 ه ز ـ 11 ه شماره : 6029 /11 ه
ضمن مراقبت های معموله از اماکن مذهبی و محل های مشکوک که احتمال
تشکیل جلسات ختم در محل های فوق الذکر بخصوص مسجد مهدیه حکیم به
سرپرستی و پیشنمازی سید محمدتقی حسینی طباطبایی و نیز منزل نامبرده و
همچنین منزل حاج محمد عارفی محل تشکیل جلسات قرائت و تفسیر قرآن که
همه روزه بعد از نماز مغرب و اجتماعی حداقل حدود 10 نفر و حداکثر حدود 30
نفر به منظور قرائت قرآن تحت تعلیم حاج سید محمدتقی حسینی طباطبایی و با
برادرش سید صادق تشکیل می گردد متصور بوده است و همچنین به موجب
تماس های حاصله با عده ای از کسبه و پای منبرنشینان و آخوند مسلکان
(روحانی مسلکان) و تحقیقات غیرمحسوس تاکنون هیچ گونه اقدامات مشکوک
و مضره ای دیده نشده و دلایل و قرائن و شواهدی که حاکی از احتمال وقوع
اقدامات مضره و حوادث سوئی از طرف گروه طرفداران روحانیون افراطی و
افراد متعصب مذهبی باشد نیز مشاهده نگردیده و محسوس نمی باشد.
نظریه شنبه : خبر صحت داشته و آنچه مسلم است حاج سید محمدتقی حسینی
طباطبایی از تشکیل اجتماعاتی که بدبینی و سوءظن مقامات امنیتی و انتظامی را
موجب گردد و یا بدان وسیله دلیل و مدرکی جهت تعقیب مجدد او بدست مقامات ذیصلاح بیفتد گریزان
است لیکن مایل است هرگونه اقدامی علیه امنیت کشور وسیله مردم طوری صورت پذیرد که دخالت و
تبلیغات سوء خود و طرفدارانش غیرمحسوس و بلامدرک و دلیل بماند و تصور می رود تا حدودی
تبلیغاتی در جهت هدف خود در جایی غیر از مسجد حکیم و یا منزلش داشته باشد.
ضمنا یکی از شیوخ
غیر بومی ظرف چند روز اخیر بیشتر مواقع برای نماز در مسجد حکیم حاضر می شود و گاهی هم در بازار
همراه سید محمدتقی حسینی طباطبایی دیده می شود.
نظریه یکشنبه : گزارش و نظریه شنبه مورد تأیید بوده و اعمال و رفتار سید محمدتقی حسینی طباطبایی
کماکان و تا حد امکان تحت مراقبت می باشد.
ضمنا شیخ مورد بحث شیخ عباس پورمحمدی یکی از
وعاظ تبعیدی رفسنجان به زابل بوده که در حال حاضر به علت نداشتن منزل و محل سکونت مستقلی در
منزل سید محمدتقی حسینی طباطبایی بسر می برد.
سعید
نظریه 11 ز : نظریه یکشنبه مورد تأیید است.
منبع:
کتاب
شهید حجتالاسلام سید محمدتقی حسینی طباطبایی صفحه 356