متن سند:
بسم اللّه الرحمن الرحیم
الحمدللّه القادر المتعال و الصّلوۀ و السلام علی نبیّه و آله الطاهرین الحجج الباهرۀ
و لعنه اللّه علی اعدائهم اجمعین
به خواست ایزد متعال و در ظلّ توجهات امام منتقم حضرت ولّی عصر
ارواحنافداه، ما جمعیت مصمّم شدیم به کمک یکدیگر بتوانیم به وظائف
اجتماعی خود تا سر حدّ امکان و قدرت عمل کنیم.
هدف ما: پشتیبانی کامل و
همگانی با روحانیت واقعی
در ایجاد یک تشکیلات
منظم و دقیق در جمیع شئون
اجتماعی و دینی برای خدا،
به امید آینده روشن
مقررات جلسه
1ـ هفته ای یک بار شروع
شود با وجود اکثریت افراد و
در صورت لزوم با نظر ناظم
جلسه فوق العاده به وسیله
اطلاع رابط تشکیل گردد
2ـ وقت جلسه در هفته یک
ساعت و نیم باشد
3ـ افراد بدون عذر شرعی یا
عقلائی در جلسه حاضر شده و در صورت عدم حضور بدون عذر 50 ریال به
جلسه پرداخت نمایند و در صورت تأخیر هر یک ربعی ده ریال باید به جلسه
بپردازند
4ـ در صورت تعدد جلسات فقط یک نفر واسط یک نفر از افراد آن جلسه را
شناخته و در صورت ازدیاد ممکن است یک کادر رهبری که مورد موافقت نظر
اکثریت افراد باشد تشکیل و مقررات را آنها تصویب کنند و چنانچه جلسه همفکر
بودند و افرادش از افراد این جلسه از همه بهتر و جامعتر بودند، این جلسه
می تواند آنها را برهبری خود انتخاب کند و تن به مقررات آنها بدهد.
5ـ جلسه با وجود اکثریت افراد رسمیت پیدا کرده و مقررات آن به آرای اکثریت
به تصویب می رسد و دیگران در این زمینه باید مطاع باشند.
شرائط افراد
1ـ ایمان و تقوی که افراد بتوانند به مقررات جلسه عمل کرده و در حفظ اسرار آن
کوشا باشند.
2ـ دارای روحیه تشکیلاتی
بوده تا با کمال اشتیاق به
مقررات تن در دهند و عمل
کنند.
3ـ اصل جلسه و مقررات و
جمیع اسرار و افراد بعنوان
یک سری نزد افراد بوده و
حق افشاء به هیچ نحو (ولو
به عنوان کنایه و اشاره) به
احدی حتی به نزدیکترین
افراد از خویشاوندان و
دوستان خود را نداشته
باشند
5ـ افراد ماهانه 50 ریال به
جلسه پرداخت کنند.
6ـ افرادی که می خواهند
وارد جلسه شوند در جلسه مطرح شود و رأی ممتنع نداشته باشند و به صلاحدید
اکثر افراد بدون رأی ممتنع انتخاب گردد.
7ـ وارد نشدن احدی از افراد در جلسه مخالف این جلسه
تبصره: افراد می توانند در هر جلسه و مجلسی که مخالفت با جلسه نداشته باشد و
به ضرر آن نباشد شرکت کنند و هیچ مانعی و رادعی در بین نیست.
8ـ عدم تعصب به احدی از مراجع و گویندگان و سایر روحانیون و رؤسای هیئت
مذهبی و عدم اعمال اغراض شخصی در جلسه.
تبصره 2: مراد از تعصب ورزیدن، یعنی بدون دلیل روی هو و جنجال و علاقه و احساسات بعضی به کسی
معتقد شدن بطوریکه اگر انحرافش هم ثابت شد، باز نتوان دست از او برداشت و الّا باید به همه آقایان
احترام گذارده شود و جسارت به احدی نگردد و اگر شخصی را از همه جهت با برهان قاطع ملاحظه کرد
باید دستورش را لازم الاجراء دانست در صورتیکه خلافش ثابت شود.
منبع:
کتاب
شهید حجتالاسلام حاج شیخ غلامحسین حقانی به روایت اسناد صفحه 52