رایگان شدن آب و برق مساجد!!
متن سند:
رایگان شدن آب و برق مساجد!!
در اولین روز بهمن ماه سال 1343 ش، حسنعلى منصور به تاوان تصویب کاپیتولاسیون و تبعید حضرت امام خمینى «ره» در حالى که قصد ورود به مجلس شوراى ملى در میدان بهارستان را داشت، به دست شهید محمد بخارایى به سزاى اعمال خود رسید.
در همان روز امیرعباس هویدا به سرپرستى هیأت وزیران منصوب و پس از 5 روز فرمان نخستوزیرى وى صادر شد.
انتصاب بهائىزادهاى که از طرف مادر به محمدحسن خان سردار ـ از وابستگان سیاست بیگانه ـ و از طرف پدر به میرزارضا قناد ـ از بهائیان ممدوح عباس افندى ـ وابسته بود، در شرایط و اوضاعى که کشور در تب و تاب تبعید قائد عظیمالشأن جهان اسلام مىسوخت، دهن کجى آشکار به دین و دینداران بود. امیرعباس هویدا مردى بود که نامگذارى وى توسط رهبر فرقه بهائیت صورت گرفته و داراى سابقه سراسر فساد بود. در زمان خدمت در کنسولگرى ایران در هامبورگ در ایام جنگ جهانى دوم، به دنبال مفقود شدن تذکرههاى سفید از بایگانى که سرمایهداران محکوم، به وسیله آنها فرار کرده بودند، به آنکارا منتقل شد و مقدمات مهاجرت خانوادههاى بهایى ایرانى را به ترکیه فراهم کرد، تا این که کشور ترکیه پس از اطلاع از حمایت و هدایت وى در این مسأله، تقاضاى تغییر او را داد. حسین فردوست
درباره نقش بهائیت در رژیم پهلوى مىگوید:
«اصولاً حکومت پهلوىها، در دست بهائیت و فراماسونها بود این دو فرقه از جایگاه ویژهاى برخوردار بودند. محمدرضا پهلوى از تشکیلات بهائیت و بخصوص افراد بهایى در مقامات مهم و حساس مملکتى اطلاع کامل داشت و نسبت به آنها حُسن ظن نشان مىداد. اصولاً رضاخان نیز با بهائیت روابط حسنه داشت، تا حدى که اسداللّه صنیعى را که یک بهایى طراز اول بود، آجودان مخصوص محمدرضا کرد. صنیعى بعدها بسیار متنفذ شد و در زمان علم و حسنعلى منصور و بخصوص هویدا به وزارت جنگ رسید. ولى نفوذ اصلى بهائیت در دوران عبدالکریم ایادى بود. ایادى از خانواده طراز اول بهائیت بود. او به این دلیل نام فامیلى «ایادى» داشت که پدرش از «ایادى امراللّه» یعنى چند نفر خواص اطراف عباس افندى بود. ایادى با نفوذى که نزد محمدرضا پیدا کرد، بهایىها را به مقامات عالى رساند. او مسلما در رسانیدن امیر عباس هویدا به نخستوزیرى نقش اصلى را داشت.در زمان هویدا، دیگر، کار بهاییها تمام بود و مقامات عالى مملکت به راحتى اشغال مىشد. پدر هویدا نیز مانند پدر ایادى از خواص عباس افندى و گویا نویسنده مخصوص او بود.»1
سندى که در زیر آمده، طرحى است تا با اجراى آن، عوامفریبى صورت پذیرد و بوسیدن قرآن توسط هویداى بهایى، نشانه مسلمان بودن او قلمداد شود. از اینگونه طرحها در دوران حکومت پهلوىها بسیار اجرا شد. از گِل به سر مالیدن رضاخان قلدر در مراسم عزادارى حضرت حسین (ع) گرفته تا مُحرم شدن محمدرضا پهلوى در سفر بیتاللّهالحرام، چاپ قرآن آریامهرى و... ولى هیچ یک از این طرحها نتوانست مردم هوشیار مسلمان را به انحراف بکشاند و سرانجام، حکومت سراسر تزویر محمدرضا پهلوى در 22 بهمن ماه سال 1357 با رهبرى حضرت امام خمینى «ره» ساقط گردید.
سند این طراحى که توسط ساواک، انجام گردیده، به شرح زیر است:
«بهمنظور عکسالعمل در مقابل شایعه بهائى بودن آقاى نخست وزیر طرح زیر پیشنهاد مىگردد:
سى نفر از اعضاى اتاق بازرگانى در ساعت 163 روز پنجشنبه 6 /12 /43 در نخستوزیرى از آقاى نخست وزیر دیدن نموده و ضمن بحث در امور اقتصادى کشور، از ایشان تقاضا مىنمایند که روزى در جلسه اتاق بازرگانى که جهت خواستههاى اعضا و هیأت مدیره اصناف وابسته به اتاق بازرگانى در محل مذکور تشکیل مىگردد، شرکت فرمایند. در این روز که طبق توافق قبلى بعد از چهلم مرحوم حسنعلى منصور تعیین مىگردد 25 نفر از افراد صورت پیوست شرکت و مراسمى به شرح ذیل اجرا خواهد شد: 1ـ در صورتى که آقاى نخست وزیر با رایگان شدن آب و برق مساجد یا یکى از آنها موافق باشد در این صورت پس از بحث در مورد خواستههاى صنفى و اقتصادى، آقاى ابوحسین ضمن طرفدارى از دولت و یادآورى خدمات مرحوم حسنعلى منصور خواستار رایگان شدن آب و برق مساجد مىشود. سپس آقاى نخستوزیر سخنانى ایراد و با این امر موافقت مىنماید. در این موقع یکى از معمرین مذهبى بازار یک جلد قرآن به ایشان هدیه خواهد نمود. آقاى نخست وزیر قرآن را بوسیده و به سخنان خود ادامه خواهند داد. 2ـ در صورتى که آقاى نخستوزیر با رایگان شدن آب و برق موافق نباشند در این صورت پس از ذکر مطالب اقتصادى، آقاى ابوحسین یک جلد قرآن به ایشان هدیه و آقاى نخست وزیر در جواب مطالبى ایراد خواهند نمود. جریان به وسیله جراید و عوامل تبلیغاتى منعکس خواهد شد.»
توضیحات سند:
پینوشت:
1. ظهور و سقوط سلطنت پهلوى، ج 1، ص 374.
منبع:
کتاب
اتفاقات تاریخی به روایت اسناد ساواک - جلد اول صفحه 135