گزارش خبر موضوع : روشنکار کارآموز سال دوم دانشسرای راهنمائی بروجرد
متن سند:
ایرج مرشدی پس از استخلاص از زندان که برای اسم نویسی در دانشسرای
راهنمائی بروجرد بآنشهرستان میرود دانشجویان دانشسرای راهنمای تحصیلی
بروجرد بنامان قنبری و افخمی پیش او آمده و از وضع قلی سئوال که مرشدی
اظهار میدارد از او اطلاعی ندارم سپس مرشدی با افخمی و قنبری هم خانه شده تا
اینکه در جلسات تفسیر قرآن که در مسجد برگذار و حدود 20 الی 25 نفر در
جلسه اعم از دانشجو و غیره شرکت مینمایند شرکت و در این جلسات سخنرانان
روشنکار و شیخ محمد غروی بوده افرادیکه در جلسات مزبور شرکت و شناخته
شده اند اصغری سلوکی ـ رضوی بودند که رضوی بعضا مقاله دینی تهیه و قرائت
میکرده یکی از کارهای آنها ایجاد کتابخانه مسجد بود که این کار را انجام دادند
روشنکار از نظر مبلّغی از قلی نیز باسوادتر و پرکارتر بوده حتی بنا بگفته قنبری
چند سال در تهران جلساتی که تشکیل میشده شرکت داشته و نیز در آبادان با آقای
محمود کیاوش ارتباط و در جلسات او شرکت میکرده است و هر گاه دانشجویان
کتاب میخواستند او تهیه و در اختیار میگذاشت.
نظریه شنبه ـ خبر صحت دارد.
نظریه یکشنبه ـ با توجه بدسترسی شنبه و نحوه کسب خبر و اینکه ایرج مرشدی و
قلی در سال 2536 باتهام فعالیتهای ضد امنیتی در بروجرد دستگیر و افخمی و
قنبری از دوستان قلی و مرشدی بوده بصحت خبر میتوان اطمینان داشت تعیین
وضعیت روشنکار و اینکه مشارالیه باتفاق غروی جلسات سخنرانی و قرائت و
تفسیر قرآن در مسجد را بعهده داشته و ارتباط آنان قابل تعمل [= تأمل] و بررسی
بوده که از طریق 15 ه 2 امکان پذیر تعیین صحت و سقم و ماهیت جلسات میسر
میباشد.
ایزدبخش
نظریه چهارشنبه نظریه یکشنبه مورد تائید است نتایج حاصله پس از حصول از
15 ه 2 باستحضار خواهد رسید.
نظریه 15 ه : نظریه چهارشنبه : تائید میگردد.
ه
منبع:
کتاب
انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک - کتاب 06 صفحه 413