صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

موضوع: تماس شیخ محمدتقی فلسفی با لواسانی

تاریخ سند: 6 مهر 1351


موضوع: تماس شیخ محمدتقی فلسفی با لواسانی


متن سند:

از: 20ﻫ 12 تاریخ: 6 /7 /1351
به: 312 شماره: 14697 /20ﻫ 12
موضوع: تماس شیخ محمدتقی فلسفی با لواسانی

فلسفی واعظ ضمن تماس با لواسانی اظهار داشت پسر حجت‌الله موسوی در چالوس به من مراجعه کرده و اظهار می‌دارد مدرس مدرسه چالوس استعفا کرده و آنجا مدرس ندارد لذا احتیاج به مدرس دارند که تا لمعه بتواند تدریس کند و مبلغ هشتصد تومان بودجه دارند اگر مجرد باشد محل سکونت او در مدرسه است ولی اگر متأهل باشد باید محلی را پیدا کنند لواسانی در پاسخ گفت باید تفحص کنم تا فردی را پیدا کنم و ممکن است بین افرادی که از عراق آمده‌اند پیدا شود سپس فلسفی گفت اجازه بفرمائید تا ده روز من و شما فرصت داشته باشیم اگر چنانچه نتوانستیم او را در پیدا کردن مدرس آزاد بگذاریم.
نظریه شنبه: نظری ندارد.
نظریه سه‌شنبه: به نظر می‌رسد لواسانی مورد بحث سید محمد صادق لواسانی باشد. سپاهی
نظریه چهارشنبه: نظری ندارد.

توضیحات سند:

* از: 20ﻫ 12 تاریخ: 1 /8 /1351
به: 312 شماره: 15455 /20ﻫ 12
موضوع: جمع‌آوری وجوهات
مرتضی خردمند ساعت فروش در بازار بزرگ دو نفر از همکاران خود به اسامی حاج محمد طلائی و حاج نجف را به مغازه خود آورد و در آنجا مقداری پول به دو نفر از طلاب نجف دادند آنها گفتند خدا نکند ما بدون اجازه آقای خمینی به این پول‌ها دست بزنیم طلاب مذکور به مغازه حاج کریم حسینی در سه راه امام‌زاده زید نرسیده به سرای امیر رفتند و در آنجا نیز یک پاکت به آنان داده‌شد سپس به مغازه شالچی مقابل در آخر سرای امیر رفتند و مدت یک ساعت نزد او بوده آنگاه طلاب مذکور به منزل سید محمد صادق لواسانی در کوچه امام‌زاده یحیی رفتند.
نظریه شنبه: به نظر می‌رسد که دو نفر طلبه از طرف سید محمد صادق لواسانی به افراد مذکور مراجعه تا وجوهات را جمع‌آوری و به وی پرداخت نمایند.
نظریه سه‌شنبه: نظری ندارد. سپاهی در پرونده 95222 ارائه شود.3 /8 /51
نظریه چهارشنبه: نظری ندارد. دانشور
در ساعت 10 روز 2 /8 /51 به بخش 312 واصل گردید. آقای مجتبوی2 /8 /51

منبع:

کتاب آیت‌الله حاج سید محمد صادق لواسانی به روایت اسناد ساواک صفحه 342

صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.