صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

موضوع : فخرالدین حجازی

تاریخ سند: 11 مهر 1350


موضوع : فخرالدین حجازی


متن سند:

به : 312 از : 20 ه 12 شماره : 12294 /20 ه 12 نامبرده بالا در ساعت 30:20 روز 31 /6 /50 در مجلس روضه خوانی متشکله در خیابان هدایت، خیابان خیام، کوچه بامداد پشت میز خطابه قرار گرفت و درباره مقام جبرئیل و پیغمبر آغاز سخن نمود و چنین اظهار داشت.
من چندی قبل که برای سخنرانی به دانشگاه تبریز دعوت شده بودم در تبریز مشاهده کردم که تلویزیون آنجا برنامه های تلویزیونی مسکو را هم می گیرد و دیدم که برنامه های تلویزیون ما خیلی کثیف تر و ننگین تر از برنامه تلویزیون کشور کمونیستی شوروی که ضد اسلام است می باشد.
ناطق سپس اشاره به بی حجابی دختران نمود و گفت این ننگ است که دخترها وسیله خرید و فروش شوند و به عنوان ویزیتور و فروشنده در اجتماع فعالیت کنند اگر در هر اداره ای را باز کنی مشتی دختر در آنجا ریخته اند و مشغول کارند و در عوض عده ای از جوانها در سر چهار راه عاطل و باطل و بیکار و سرگردان ایستاده اند.
سابقا برده فروشان برای فروش برده های خود اندام آنها را به خریدار نشان می دادند حالا هم مثل همان دوره دخترها اندام خود را در معرض دید قرار داده اند این ننگ است این رسوایی است زن باید مادر باشد و دامنش محل پرورش مردان و زنان بزرگ باشد نه پرورشگاه ننگ و رسوایی و بی عفتی و ضمن تشریح مقام ماورای طبیعت و مقام جبرئیل گفت گاهی اوقات قشری از مقام پرستی و خودپرستی روی مغز انسان را فرا می گیرد و آدمی را از مقام انسانیت دور می سازد امروز دنیا به دست مشتی دیوانه اداره می شود که قشر خودخواهی و مقام پرستی و حرص و ثروت مغز آنها را پوشانده است.
ناطق سپس از جهودها بدگویی کرد و اظهار داشت این جهودها اقتصاد دنیا را در دست دارند همین رئیس جمهور آمریکا را جهودها با اقتصادشان اسیر کرده و توی مشت خود قرار داده اند و او به وسیله یهودیهای پولدار روی کار آمد و همین یهودیها در سازمان ملل نیز نفوذ کرده و هر چه سازمان ملل برای خروج نیروهای اسرائیل از سرزمینهای اشغالی قطعنامه صادر می کند آنها توجه نمی کنند.
حجازی در اواخر مراسم گفت عده ای از اعضای کابینه قبلی دولت بیچاره ها از صبح تا غروب پای تلفن نشستند ولی تلفن زنگ نزد آخر اینها تا دیروز برای خودشان مقامی داشتند تعداد شرکت کنندگان که اغلب طبقه جوان بودند حدود 400 نفر می شد.
نظریه شنبه ـ نظری ندارد.
نظریه یکشنبه ـ یکشنبه نظری ندارد.
آمال نظریه سه شنبه ـ نظری ندارد.
سپاهی نظریه چهارشنبه ـ نظری ندارد.
پاد اداره کل سوم 10 /7 /50 536

منبع:

کتاب فخرالدین حجازی به روایت اسناد ساواک صفحه 279


صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.