صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

موضوع : وضعیت مسئول اداره مخابرات سراسکند

تاریخ سند: 13 اسفند 1354


موضوع : وضعیت مسئول اداره مخابرات سراسکند


متن سند:

به : 312 از : 3 ه 1 شماره : 8940 /3 ه 1 مسئول اداره مخابرات سراسکند بنام محرم صادقی گیوه فردیست مذهبی و بدبین نسبت به رژیم و تشکیلات کنونی مملکت و در صحبتهای خصوصی به شدت از اوضاع و احوال فعلی مملکت انتقاد و همسرش بنام خدیجه که اهل خلخال می باشد نیز همانند شوهرش بدبین و دارای تمایلات شدید مذهبی بوده و به علت دارا بودن تعصب شدید مذهبی هیچگونه وسایل ارتباط جمعی در منزل ندارند و داشتن اینگونه وسیله نظیر رادیو و تلویزیون را حرام می دانند و اخیرا که بازرسان شاهنشاهی به منطقه سراسکند آمده بودند نامبرده ضمن انتقاد از کار آنان اظهار داشت یادشدگان توصیه هایی در مورد نکات حفاظتی و خرابکاری به مسئولان ادارات نموده اند در حالیکه خرابکاران واقعی خودشان هستند و دنبال خرابکار می گردند ضمنا دختر شیخ صادق خلخالی که از وعاظ تبعیدی به منطقه رودبار می باشد همسر برادر وی بوده و از تبعید یاد شده هم اظهار نارضایتی می نماید.
مشارالیه در سراسکند با سروان کمالی فرمانده ژاندارمری محل و همچنین با تلگرافچی اداره اش رفت وآمد خانوادگی دارد.
ضمنا شخص مورد بحث حدود 15 سال است که با همسرش ازدواج نموده لکن به علت عقیم بودن یکی از آن دو تاکنون فاقد فرزند می باشند و خود وی نیز از نظر تحصیلات می گوید دارای مردودی ششم متوسطه و همسرش نیز دارای سواد ششم ابتدائی می باشد.
نظریه یکشنبه : در بررسی سوابق تا این تاریخ از محرم صادقی گیوی سابقه ای به دست نیامد لکن شیخ صادق صادقی گیوی ملقب به شیخ صادق صادقی خلخالی فرزند یداله در 3 ه و 312 دارای سابقه و در این مورد به نامه شماره 12849 /3 ه 1 ـ 9 /12 /53 صادره به 312 مراجعه نمایند ضمنا همکار مذکور در این مورد توجیه در مورد تهیه مشخصات کامل محرم صادقی گیوی و همچنین در مورد وضعیت وی و همسرش نیز اقدام لازم معمول که نتیجه آن با هرگونه اخبار مکتسبه بعدی به موقع به استحضار خواهد رسید.
نظریه چهارشنبه : نظریه یکشنبه مورد تایید است.
نظریه جمعه : نظریه چهارشنبه تایید می گردد.

منبع:

کتاب آیت‌الله محمدصادق خلخالی به روایت اسناد ساواک صفحه 189


صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.