صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

موضوع: سخنرانی ناصر مکارم شیرازی در حسینیه ‌بنی‌فاطمه

تاریخ سند: 25 خرداد 1353


موضوع: سخنرانی ناصر مکارم شیرازی در حسینیه ‌بنی‌فاطمه


متن سند:

از: 20 ﻫ 12 تاریخ: 25 /3 /1353
به: 312 شماره: 17476 /20 ﻫ 12
موضوع: سخنرانی ناصر مکارم شیرازی در حسینیه ‌بنی‌فاطمه

جلسه سخنرانی نامبرده فوق از ساعت 2030 الی 2130 روز 16 /3 /53 در حسینیه ‌بنی‌فاطمه واقع در سرچشمه با شرکت حدود چهارصد نفر تشکیل شد و مکارم شیرازی بالای منبر رفت. ابتدا به سؤالی که راجع به درس خواندن زنان که از نظر اسلام چگونه است، پاسخ گفت و اضافه نمود که حضرت پیامبر اسلام(ص) فرموده «هر کس در جاده‌ای که به علم و دانش منتهی شود قدم گذارد در جاده بهشت قدم گذاشته است.» اما درس خواندن با بی‌بندوباری و لخت شدن و سر برهنه گشتن فرق دارد. ‌ای زن مسلمان، پاک‌دامن و باعفت باش، در برنامه‌های اسلام کتابی داریم به نام کتاب رجال که تمام این کتاب فصلی راجع به زنان دانشمند اختصاص داده و درباره آنها صحبت نموده است منجمله زن مجتهدی در اصفهان سکونت دارد که این زن متدین می‌باشد و زنان مسلمان و باعفت در مقابل او زانو می‌زنند و این زن در اصفهان مکتبی به وجود آورده و از این راه به دین اسلام خدمت می‌نماید. علم مطلب اختصاصی نیست ولی بایستی با پاکی و ایمان و تقوی آمیخته باشد. مکارم شیرازی آنگاه راجع به روز رستاخیز و نتیجه اعمال هر کس در روز فوق و همچنین پاداشهای آخرت از لحاظ مادی و معنوی به تفصیل سخن گفت و افراد ثروتمند را با گرسنگان آفریقا مورد مقایسه قرار داد و اضافه کرد که در این دنیا زنانی وجود دارد که به خاطر لطیف ماندن پوست بدنشان از حمام شیر استفاده می‌کنند. افراد شناخته شده عبارتند از: جلال زمردیان، برزگر دبیر دبیرستان فلسفی، میرحسینی که از دوستان سیدمحمود علائی طالقانی می‌باشد، ناصر آبادی، امیر جهانی و حاج حسن یکی از گردانندگان حسینیه ‌بنی‌فاطمه.
نظریه شنبه. نظری ندارد
نظریه یکشنبه. مطالب مندرج در این خبر از ناحیه مکارم شیرازی عنوان گردیده است.
نظریه سه‌شنبه. نظریه یکشنبه مورد تأیید است.
نظریه چهارشنبه. نظریه سه‌شنبه تأیید می‌گردد.







منبع:

کتاب آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی به روایت اسناد ساواک - کتاب دوم صفحه 259


صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.