تاریخ سند: 25 تیر 1351
موضوع : کاظم کفعمی (پسر آیتالله کفعمی)
متن سند:
از : 11/هـ/چ – 11هـ
به : 11هـ - 312 شماره : 2714 /11/هـ/چ
به قرار اطلاع در ساعت 1830 بعد از ظهر روز 23 /4 /51 آقای کفعمی امام جمعه زاهدان به اتفاق کاظم کفعمی پسرش به حسینیه شهرستان چابهار وارد و پس از ادای نماز به خواهش علی اکبرمکارم بالای منبر رفته پیرامون عدل و عدالت و ساختمان نیمه تمام مسجد جامع شیعیان چابهار صحبت و در ساعت 2030 به منزل عبدی رئیس [اداره] دارائی مراجعت مینماید.
در منزل عبدی، سعیدی شهردار، کیخواه کارمند بهداری، علی اکبر مکارم، حیدرآبادی معلم، حسین سجادی معلم، علوی کارمند [اداره] دارائی، کاظم کفعمی حضور داشتند.
قبل از صرف شام کاظم کفعمی پیرامون بیچارگی مردم زابل و انتقاد از برگزاری جشن های 2500 ساله شاهنشاهی و اینکه بهتر بود به جای مصرف آن همه پول برای جشنی که هیچ گونه ارزشی نداشت پول ها را بین مردم زابل قسمت می کردند، کما اینکه دولت امریکا نیز خون ملتش را در شیشه کرده و مخارج سرسام آوری را صرف فرستادن اقمار مصنوعی می نماید مطالبی بیان داشت که از طرف علوی کارمند [اداره] دارائی تائید می گردد.
یکی از افراد حاضر در میهمانی ضمن اشاره به دستگیری قلیچ خانی (فوتبالیست) اظهار داشت وضع کشور خوب است چه فایده دارد افرادی که در رفاه به سر میبرند در دسته و گروههائی وارد شوند که مغایر پیشرفتهای کشور فعالیت نمایند و در آخر کار اظهار پشیمانی بنمایند.
اصولا این افراد به علت اینکه کسی از ایده آنها پیروی نمینماید تنها مانده و روی همین اصل کاری از دست آنها برنخواهد آمد.
در این جا علی اکبر مکارم جواب میدهد که امثال قلیچ خانیهای ضعیفالنفس کم هستند و افرادی که در این گونه فعالیتها میباشند به علت پنهان کاری شناخته نیستند و کم نیز نمیباشند.
نظریه شنبه : خبر مورد تایید میباشد.
مکارمشخصی است منحرف که 6 ماه تبعید وی او را از ادامه فعالیت گذشته نادم نمیکند.
نظریه یکشنبه : یکشنبه در مرخصی میباشد.
نظریه 11/هـ/چ : نظریه شنبه مورد تایید میباشد.
نظریه یکشنبه [دوشنبه] : کاظم کفعمی در حدود 15 سال سن دارد و بعید به نظر میرسد که چنین صحبتهائی نموده باشد.
بویا
نظریه چهارشنبه : مهداد در مرخصی میباشد.
نظریه 11/ هـ : نظریه یکشنبه (بویا) تایید میشود.
منبع:
کتاب
آیتالله محمد کفعمی خراسانی به روایت اسناد ساواک صفحه 203