صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

موضوع: شیخ محمد صدوقی فرزند ابوطالب

موضوع: شیخ محمد صدوقی فرزند ابوطالب


متن سند:

از: ۲۶/ ه‍ تاریخ: ۲۵/۹/۵۷
به: ۳۱۲
موضوع: شیخ محمد صدوقی فرزند ابوطالب

دکتر پاک‌نژاد ضمن تماس با یاد شده فوق اظهار داشت: جناب سرهنگ‌ هاشمی رئیس شهربانی تلفنی از من خواستند که با شما تماس بگیریم چون می‌خواهند وسایلی را که در مسجد حظیره کشف نموده‌اند به مرکز گزارش کنند و منتظر دستور شما هستند. صدوقی با ناراحتی پاسخ داد: که بگویید صدهزار فشنگ، پنجاه هزار چاقو و دویست هزار نارنجک گزارش نمایند من با ایشان اصلاً صحبتی ندارم و هر چه دلشان می‌خواهند بنویسند. بنده دیگر نه سری و سری با ایشان دارم و نه صحبتی.

نظریه شنبه: نظری ندارد
نظریه سه شنبه: در بازرسی که در ۱تاریخ ۲۳/۹/۵۷ توسط مأمورین شهربانی از مسجد حظیره به عمل آمد تعدادی بمب دست ساز تعدادی چاقو و تعدادی چوب و لباس زنانه به دست آمده است که گویا رئیس شهربانی به منظور گزارش آن به مرکز از شیخ محمد صدوقی کسب تکلیف می‌نماید.
نظریه ۲۶ه‍: نظریه سه شنبه مورد تأیید است
۱۰۵۹
۲۷/۹
پدرام فر

توضیحات سند:

۱- ۲۳/۹/۵۷ در روز سوم شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین ع مردم بسزد در مراسم بزرگی شرکت کردند که با هجوم نظامیان مسلح، نه تن از آنان به شهادت رسیدند. پس از این حمله، عده‌ای از مأموران رژیم با لباس مبدل به مسجد حظیره حمله کردند. (ر.ک: هفت هزار روز، ج ۲، ص ۱۰۲۸)
۲ - آیت‌الله صدوقی در پیامی به مناسبت عزای عمومی ‌روز دوشنبه ۲۷ آذر مصادف با ۱۷ محرم می‌نویسد: مراسم سوگواری سیزدهم ماه محرم که به مناسبت سالروز دفن شهدای کربلا در یزد صورت می‌گیرد. سابقه شصت ساله دارد، در این گیر و دار، ناگهانی و بدون مقدمه، مردم هدف رگبارهای مسلسل قرار می‌گیرند و چندین نفر کشته و دهها زخمی به جای می‌گذارند ... عمال حکومت نظامی کار وقاحت و جنایت را از این بالاتر برده، به مسجد بزرگ روضه محمدیه هجوم وحشیانه برده و پس از غارت مسجد (امانات جنسی و نقدی)، هتک حرمت کلام الله مجید و سایر کتب مذهبی کرده و کلیه افراد مسلمانی که در مسجد بودند بازداشت می‌کنند.
(ر.ک: مجموعه اطلاعیه‌های شهید محراب چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ص۱۵۵) 

منبع:

کتاب شهید آیت‌الله حاج شیخ محمد صدوقی صفحه 483

صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.