صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

موضوع : فخرالدین حجازی

تاریخ سند: 15 مهر 1351


موضوع : فخرالدین حجازی


متن سند:

به : 312 از : 20 ه 12 شماره : 14985 /20 ه 12 نامبرده بالا در ساعت 00:20 روز 6 /7 /51 در جلسه روضه خوانی متشکله در منزل آقای محمود زاده واقع در خیابان شهباز مقابل مسجد سلمان سخنرانی خود را راجع به تفسیر آیات آخر سوره حج آغاز نمود و گفت معنی این آیات این است که رکوع و سجده کنید و بپرستید خدای خود را یعنی فقط در مقابل خدای خود رکوع و سجود کنید نه برای شخص دیگر اگر کسی مقابل ضریح مقدس پیغمبر اکرم (ص) و یا در مقابل ضریح مقدس امام حسین به اندازه رکوع خم بشود معصیت کرده است زیرا فقط قدرت و بزرگی خدا قابل رکوع و سجود است و لا غیر چون او (خدا) شاهد و شهید اعمال ما می باشد کلمه ای که در قرآن مجید بسیار تکرار شده کلمه شاهد و شهید است شاهد یعنی کسی که ناظر اعمال ظاهری می باشد و شهید یعنی کسی که ناظر بر اعمال ظاهر و باطن آدمی است لذا خداوند شهید بر کارهای تمام خلق است و پیغمبر شهید بر اعمال امامان و امامان شهید بر اعمال بندگان هستند.
ای مردم مرفین خورده آیا شما مسلمان هستید؟ اسلام دین مبارزه و اتحاد است شما که به من می گویید انگشت روی حقایق بگذار و مبارزه کن من به اتکای چه کسی به چنین کاری دست بزنم؟ به اتکای کدام ملت و اجتماع؟ مسلمانان باید با هم اتحاد و همبستگی داشته باشند در نماز جماعت شیعه، بازوی مسلمانان باید به همدیگر گره بخورد و گرمی تن یکدیگر را حس بکنند اسلام دین مبارزه است اگر کسی فقط و فقط رکوع و سجود کند و خیرش به مردم نرسد و در راه اصلاح مردم و میهن برنیاید عبادتش قبول نمی شود همه باید با هم متحد و پیرو حق باشند و حزب، حرکت نمایند البته نه مثل حزب ایران نوین1 که شب یک مشت اعلامیه و بیرق را بوسیله چند نفر رفتگر به درخت و چراغ آویزان می کنند و به تبلیغ پوچ و بی معنی می پردازند این چه انتخاباتی چه چیزی است آن عفریته جهود یعنی گلدا مایر بزرگترین توهین را به مسلمین جهان و اسلام کرده و گفته است اصولاً فلسطینی های مسلمان حق حاکمیت بر هیچ سرزمینی را ندارند ای خاک بر سر ما مسلمانان من به شما نمی گویم که چریک بشوید و بروید با اسرائیل بجنگید لااقل این حاجیهای بازار از اسرائیل کالا وارد نکنند ناطق سپس دعا کرد و در ساعت 00:21 به وعظ خود خاتمه داد و مجلس ختم شد.
تعداد شرکت کنندگان قریب 200 نفر بودند.
نظریه شنبه ـ نظری ندارد.
نظریه یکشنبه ـ نظری ندارد آمال نظریه سه شنبه ـ نظری ندارد سپاهی نظریه چهارشنبه ـ نظری ندارد.
پاد

توضیحات سند:

1ـ رجوع شود به حزب ایران نوین به روایت اسناد ساواک، 5 جلد، تهران، مرکز بررسی اسناد تاریخی

منبع:

کتاب فخرالدین حجازی به روایت اسناد ساواک صفحه 342


صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.