صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

تاریخ سند: 16 شهریور 1357


متن سند:

به : 314 از : 21 ه شماره : 2910 /21 ه پیرو : 09 29 /21 ه ـ 15 /6 /1357 بدنبال انتشار اخبار و اعلامیه مبنی بر اعلام عزای عمومی1 در روز جاری کارگران شیفت صبح کارخانجات مخمل و راوند کاشان سرکار حاضر نشده اند و کارخانه های مذکور بحال تعطیل درآمده لیکن کارخانجات ریسندگی شماره یک و دو و نساجی آریا بعلت عدم حضور اکثریت و یا نصف کارگران بحال نیمه تعطیل درآمده استحضارا معروض.
امضاء : باصری نیا 16 /6 ضیائی 16 /6 ثروتی فیروزی گوینده : ضیائی گیرنده کاوه ئی ساعت : 1120

توضیحات سند:

1ـ برقراری هر چه زودتر حکومت اسلامی 2ـ بازگشت هر چه زودتر حضرت آیت الله العظمی الامام خمینی مدظله 3ـ آزادی جمیع زندانیان سیاسی بالاخص حضرت آیت الله منتظری و حضرت آیت الله طالقانی و آیت الله طاهری 4ـ بازگشت جمیع تبعیدیان بالاخص تبعیدیان حوزه علمیه قم و سایر حوزه ها 5ـ قطع ایادی اجانب از جمیع شئون (سیاسی و نظامی و اقتصادی و ...) کشور 6ـ کوتاه کردن دست استعمار و ستون پنجم (یهود و بهائیت) از جمیع شئون مملکت 7ـ انحلال هر چه زودتر سازمان به اصطلاح امنیت و برطرف ساختن موجب رعب و وحشت از مسلمان 8ـ لغو تمام قوانین ضداسلامی و مخالف قرآن 9ـ تعطیل جمیع مراکز فساد از طرف حوزه علمیه شهرستان نجف آباد عباس ایزدی ر.ک : ضمیمه 28 1ـ متن اعلامیه به شرح زیر است : بنام خدا برادران مسلمان کارگر پنجشنبه 16 شهریور ماه 1357 مصادف با هفتمین روز بخون کشیدن برادران مسلمان بدست مزدوران شاه در پایتخت کشور اسلامی است.
عموم طبقات بخاطر اظهار تنفر از عملیات عمال جنایت پیشه دستگاه تعطیل می کنند.
کارگران کارخانجات کاشان نیز بمنظور بزرگداشت روح بزرگ شهیدان همدوش و همگام با خواهران و برادران مسلمان کشور فردا (پنجشنبه) برحسب وظیفه شرعی کلیه کارگاهها را تعطیل نموده و در تظاهرات مسالمت آمیزی که به رهبری روحانیت انجام می شود شرکت کرده و پشتیبانی مجدد خود را از اهداف مقدسه بزرگ مرجع عالیقدر تقلید حضرت آیت الله العظمی خمینی و همبستگی خود را با مجاهدین راه حق اعلام می داریم.
نهضت کارگران مسلمان کاشان (29091 /21 ه ـ 15 /6 /37)

منبع:

کتاب انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک، استان اصفهان، کتاب 3 صفحه 490

صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.