صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

موضوع: سیدعلی خامنه‌ای

تاریخ سند: 31 شهریور 1353


موضوع: سیدعلی خامنه‌ای


متن سند:

از: 9/ ﻫ تاریخ:31 /6 /1353
به: 312 شماره: 5065 /9ﻫ
موضوع: سیدعلی خامنه‌ای

قبل از ظهر روز 22 /6 به مناسبت درگذشت شاهرودی مجلس ختمی از طرف سیدعلی خامنه‌ای در مسجد کرامت برگزار گردید. افراد شناخته‌شده عبارت بودند از شیخ عباس طبسی، محامی، صادقی استادیار دانشکده الهیات مشهد [و] ثقفی. در این مجلس شیخ جواد حافظی به منبر رفت و مطالبی در خصوص وظایف روحانیون اظهار داشت. ثقفی و خامنه‌ای در خصوص مرجعیت خمینی صحبت و خامنه‌ای می‌گفت رساله‌ای از سیدابوالقاسم خویی چاپ شده که حاشیه نه نفر از مراجع تقلید از جمله خمینی در آن هست. بنابراین فتوای خمینی هم در این رساله موجود می‌باشد و در دسترس عموم است و مشکل کمبود رساله خمینی بدین‌وسیله مرتفع شده و مردم می‌توانند از آن استفاده نمایند. خامنه‌ای هنگامی که می‌خواست مسجد را ترک نماید به‌طور آهسته به صادقی استادیار دانشکده گفت فرصت مناسبی است برای توجه دادن دانشجویان را به آقا (ظاهراً منظورش از آقا خمینی است). صادقی پاسخ داد در فرصت‌های مناسب به وظیفه خود آشنا هستم. ضمناً بعدازظهر روز 22 /6 به همین مناسبت مجلس ختمی از طرف محامی در مسجد حاج فرهاد واقع در چهارباغ برگزار شد که در آن هاشمی‌نژاد، طبسی، خامنه‌ای [و] جلالی خمینی از تهران شرکت داشتند. در این مجلس شیخ جواد حافظی به منبر رفت و راجع به طبقات روحانی و وظایف روحانیون مطالبی عنوان و سپس از فداکاری‌های علمای گذشته صحبت نمود و گفت یک نفر از آنها بر شهری وارد شد و آن شهر را به صورت یک شهر اسلامی درآورد، اما ما و روحانیون ما در مملکت اسلامی چه کرده‌ایم؟ مملکت اسلامی ما را به صورت مملکت کفر در آورده‌اند همه ساکت نشسته‌اند. در ترویج فحشاء و منکرات تمام امکانات به کار افتاده است ولی کسی دم نمی‌زند.
نظریه یکشنبه: شیخ جواد حافظی از وعاظ مخالف و ناراحت بوده. وی با محامی و خامنه‌ای ارتباط دارد و در آن اداره کل دارای سابقه است. ضمناً در زمینه شناسایی ثقفی اقدام لازم به عمل آمده، به محض حصول نتیجه مراتب اعلام خواهد شد. آرزو

منبع:

کتاب انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک، استان خراسان رضوی- 08 صفحه 186

صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.