صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

نشریات

نشریات


متن سند:

نشریات

آری روزنامه یا هر نشریه دیگری که صرفا افکار ‌عمومی ‌ستمدیدگان و رنج‌کشیده‌ها را منعکس سازد دولت‌ها آنها را طرد می‌کنند و همچنین در نظر سرمایه‌داری‌های محلی و جهانی و عوامل و نیروهای استعمار همه و همه منظور و‌ بی‌ارزش است حتی از نظر توده مردم هم جالب نمی‌باشند زیرا صاحبان افکار صحیحه و افراد مسلمان واقعی مطلقاً به خود اجازه نمی‌دهند با ظاهر سازی و عوام‌فریبی مردم را گول بزنند. وجدان ‌این نویسنده‌ها راضی نمی‌شود با پیش کشیدن عکس و تصویر سینه و ران لخت مردم را به نشریه خودشان راغب نمایند و آن را با این اشکال مشغول ساخته بخواب غفلت ببرند و قهرا مردم ساده‌ای که تربیت عالی ندیده‌اند به این رقم روزنامه و مجله‌ بی‌میل گشته و حاضر نمی‌شوند حتی دو سه قرآن را هم برای خرید آن خرج نمایند در صورتی که نشریات دشمنان مردم و اسلام مبالغ گزافی از داخل و خارج در این عکس زنهای لخت و عریان و سایر مناظر مخدری است نشریات به توده مردم تقدیم می‌دارد که کارهای کثیف صاحبان قدرت و سرمایه را در خصوص شهوت‌رانی از خود همان زنها و مناظر نه با عکس و تصویرش فراموش کنند این مقالات انتقادی و گفتارهای افسانه‌ای مخدر دیگری است که نشریات به وسیله آن نیروی فکری و مغزی طبقات محروم را به عهده می‌دهد هم چنان که مخدرات دیگر از چای و سیگار و تریاک و سایر مواد مشابه نیروی جسمی ‌و روحی او را به تدریج از بین[می‌برد]. در این روزها استعمارگران از غرب و شرق برای طبقات محرومه دام تازه‌ای گسترده‌اند می‌گویند سازمان ملل می‌کوشد که فقر علمی‌ و اخلاقی و اقتصادی مردم ستمدیده را بر طرف سازد می‌کوشد موانع پیشرفت ملل عقب مانده را از سر راه بردارد می‌گویند نباید مردم این کشورها به دولت‌های قوی و سازمان ملل بی‌جهت بتازند و دست‌نشاندگان آنان به وسیله مجلات و روزنامه‌ها با خطوط درشت وضع کمیسیونها و مذاکرات و اخبار آنها را روزها و هفته‌ها در صفحات نشریه منعکس می‌سازند و سال‌ها می‌گذرد و نتیجه‌ای عاید طبقات محروم نمی‌گردد و گرانی و فقر و‌ بی‌عدالتی و انحطاط اخلاقی و ذلت و اضطراب ‌عمومی ‌سر جای خود باقی است.

منبع:

کتاب انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک، استان مازندران، کتاب 02 صفحه 82

صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.