صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

موضوع: شیخ ناصر مکارم واعظ

تاریخ سند: 9 آذر 1347


موضوع: شیخ ناصر مکارم واعظ


متن سند:

از: 8 ﻫ تاریخ: 9 /9 /1347
به: 316 شماره: 14410 /8 ﻫ
موضوع: شیخ ناصر مکارم واعظ

مورخه 7 /9 /47 نامبرده بالا در مسجد جامع کرمان منبر رفته اظهار می‌دارد دانش‌آموزان در مورد ظهور امام زمان سؤالاتی نموده‌اند که به مقتضای زمان و مکان به سؤال آنها جواب می‌دهم. این فرقه آنقدر پست است که حتی حاضر نیستم نام آن‌ها را روی منبر ببرم. مسئله اینجا است که چرا پس از ظهور امام زمان دنیا دست از جنگ و خونریزی برنداشته دو جنگ بین‌المللی اول و دوم و جنگ ویتنام که مدت 20 سال است جنگ می‌کنند و نمی‌دانند برای چه می‌جنگند. جنگ‌های آفریقا و سایر جنگ‌های جهان هر روز بیشتر می‌شود ولی در جواب سؤالات یکی از دانش‌آموزان باید بگویم به نظر این فرقه، امام زمان ظهور کرده و این امام زمان که یک روز خود را پیغمبر و یک روز خود را خدا معرفی می‌کند سواد فارسی و عربی هم نداشته و افرادی هستند که گرد او اجتماع کرده وی را امام زمان می‌شناسند. اگر خوب به عمق مطلب دقت شود می‌بینیم این فرقه ضاله و این استعمار را ارتش روسهای تزاری برای ما سوغات آورده‌اند و بعد سر نخ را به دست عده‌ای رجاله سپرده و این فرقه به وجود آمده است. سپس ناطق درباره تربیت فرزند و جلوگیری نمودن آنها از تماشای فیلم‌های زننده که چه جنایاتی برای جوانان بار می‌آورد صحبت و اضافه می‌کند اگر اداره آموزش و پرورش هفته‌ای یک بار جلسه‌ای از جوانان دبیرستانی و دبیران مربوطه تشکیل می‌داد حاضر بودم با فرمول ریاضی خداشناسی را به جوانان بیاموزم که دیگر در مقابل این نوع فرقه‌ها ایمان خود را از دست ندهند.
نظریه رهبر عملیات. منظور ناطق از کلمه فرقه «فرقه بهائی» است که به نظر می‌رسد شیخ علی‌اصغر صالحی امام جمعه کرمان از وی خواسته است تا اشاره‌ای به این فرقه و نحوۀ روی کار آمدن و اینکه چه می‌گویند بنماید چون در سنوات گذشته شیخ علی‌اصغر صالحی شخصاً یا به وسیلۀ وعاظی که به کرمان دعوت می‌کرده اشاره به وجود فرقه بهاییت می‌نموده است. صوفی
آقای کاشی. بهره‌برداری و یک نسخه به بخش 321 ارسال شود. 16 /9
یک نسخه به بخش 321 ارسال شد بایگانی شود 19 /9

منبع:

کتاب آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی به روایت اسناد ساواک - کتاب اول صفحه 340

صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.