تاریخ سند: 6 آبان 1351
موضوع: ناصر مکارم شیرازی
متن سند:
از: 20 ﻫ 12 تاریخ: 6 /8 /1351
به: 312 شماره: 15580 /20 ﻫ 12
موضوع: ناصر مکارم شیرازی
نامبرده بالا در ساعت 1315 روز 23 /7 /51 در مسجد ارک به منبر رفت و راجع به اقتصاد از نظر اسلام آغاز سخن نمود و گفت سئوالی که این روزها زیاد درباره آن سمپاشی میشود این است که در زیارتنامه اباعبداله الحسین چرا میخوانیم یا ثاراله و ابن ثاره یعنی ای خون خدا و پسر خون خدا. مگر خداوند جسم است که خون داشته باشد. کلمه ثار در عرب خونبها را میگویند نه خون را. در جهان فعلی دو مکتب کاپیتالیسم و کمونیسم فعالیت میکند که وجود هر دو برای مردم ضرر دارد سرمایهداری چهار ضرر بزرگ و مهم دارد که صدی پنج مردم باید از دسترنج[آنها] 95% دیگر بهره ببرند. اینها برای رسیدن به منظورشان جهان سوم را در استعمار و استثمار نگه میدارند و آنها را به جان یکدیگر میاندازند تا بتوانند محصولات خودشان را بفروشند و کمونیسم هم ضررش این است که آزادی فکر را از انسان میگیرد و مردم فقط باید به آنچه که لنین گفته است به همان فکر بکنند و این دو غول شرق و غرب بعضی موقع مینشینند و کشورهای دیگر را بین خود تقسیم میکنند. شبی که من از منبر آمدم پائین جوانی به من گفت مگر شما نمیگویید دستورات ائمه جاودانی است. دستورات و افکار رهبران کمونیست هم جاودانی است. من جواب دادم دستورات ائمه از طرف خدا بوده ولی رهبران کمونیست پیش خود افکاری را در مغزشان پرورانده و تحویل جامعه دادهاند و جامعه کمونیست محکوم به قبول آن است و هرگونه تخلفی موجب مرگ و یا زندانی شدن آنها خواهد شد اما یگانه مذهبی که در دنیا آزادی فکر و عقیده به مردم داده است همانا اسلام میباشد. ناطق سپس به فضایل ماه رمضان و به چگونگی تبلیغ مسیحیان اشاره کرد و از مرام سرمایهداری که مواد خام دیگران را به قیمت ارزان میخرند و مصنوعات خود را به قیمت گران به دیگران میفروشند انتقاد کرد و در ساعت 1415 به گفتار خود خاتمه داد.
نظریه شنبه. نظری ندارد نظریه یکشنبه. نظری ندارد.
نظریه سهشنبه. نظری ندارد. نظریه چهارشنبه. نظری ندارد.
منبع:
کتاب
آیتالله العظمی ناصر مکارم شیرازی به روایت اسناد ساواک - کتاب اول صفحه 544