صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

روضه خوانی در منزل شیخ غلامحسین جعفری

تاریخ سند: 17 آذر 1349


روضه خوانی در منزل شیخ غلامحسین جعفری


متن سند:

از: 316 به: 20 ه3 شماره: 65624 /20 ه3 در ساعت 0800 روز 13 /9 /49 عده ای از روحانیون از جمله شیخ غلامحسین جاویدان.
سید صادق لواسانی.
شیخ محمدتقی بروجردی.
شیخ جواد صالحی.
شیخ احمد زاهدی.
شیخ محمد جعفری.
علی اکبر جزایری در منزل غلامحسین جعفری جمع شده بودند.
ضمن صحبتهای متفرقه شیخ تقی بروجردی اظهار داشت امسال در مسجد ما بنام شیشه واقع در چهارراه شیخ هادی غوغا بود زیرا شیخ قاسم اسلامی منبر رفت و آنچه که باید با کنایه به دولت بگوید گفت.
صالحی گفت بله اسلامی در زمان مصدق دستگیر شد و ریشش را تراشیدند ایشان سابقه زیادی در مخالفت با دولت دارد.
جعفری گفت هنگامی که در زندان بودیم اسلامی هم در زندان بود خیلی مریض بود می ترسید بمیرد.
اسلامی مردی با شجاعت و با سواد و با تقوی است.
محمدتقی بروجردی با عصبانیت گفت همه دروغ می گویند کمر بسته اند که دین را ضایع کنند مأمورین شهربانی و سازمان مجبور هستند گزارش بدهند حالا چه دروغ و چه راست.
لواسانی افزود فعلاً چه می توانیم بکنیم مگر خدا خودش درست کند.
بعد شیخ محمد جعفری درباره مسجد الجواد و حسینیه ارشاد صحبت کرد و گفت اینها به عنوان طرفداری از خمینی خدا می داند چه پولهائی می گیرند و چقدر مردم را تحریک می کنند و تمام جنایات مطهری و شریعتی و چند نفری که در آنجا هستند روشن است.
شیخ غلامحسین جعفری گفت شنیدم نامه ای به حاج میرزا خلیل کمره ای نوشته اند به امضاء مردوخ بعد معلوم شد دروغ بوده است.
شنیدم یهودیها یک مؤسسه درست کرده اند که کارشان این است که از این قبیل نامه ها بنویسند و روحانیت را خراب کنند مردم را نسبت به روحانیت بدبین سازند.
شیخ جواد صالحی گفت عربستان سعودی به ایران پول زیادی می فرستد که در اینجا فرق مختلف تشکیل شود از همان پولی که سید برقعی تقویت می شود.
در پایان درباره سید احمد خمینی صحبت شد و نتیجه گرفتند که مرد کثیف و خائنی است.
نظریه شنبه: شنبه نظری ندارد.
نظریه یکشنبه: یکشنبه نظری ندارد.
نظریه چهارشنبه: چهارشنبه نظری ندارد.

منبع:

کتاب پایگاه‌های انقلاب اسلامی، حسینیه ارشاد به روایت اسناد ساواک صفحه 172

صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.