تاریخ سند: 7 اردیبهشت 1350
موضوع : فخرالدین حجازی
متن سند:
به : 312
از : 20 ه 3 شماره : 15603/ 20ه 3
نامبرده بالا در ساعت 45:20 روز 3 /2 /50 در مسجد اردبیلی ها منبر رفت و
درباره پیغمبر اسلام صحبت نمود وی اظهار داشت رسالت پیغمبر اسلام را خدای
متعال نامحدود اعلام می کند در صورتی که هر پیامبر دیگر رسالتش محدود بوده و به
زمان و مکان بستگی داشت مثل جناب موسی که این پیامبر مقدس فداکار و مبارز
برای هدایت مردم برخاست لیکن هدایت او فقط برای قوم بنیاسرائیل بود و پس از
وی کسان دیگری آمدند که همین شریعت تورات را تبلیغ می کردند پیامبری عیسی
نیز محدود بود و از مرز فلسطین تجاوز نمی کرد حالا چطور شد که دین مسیح جهانی
شد روی یک معامله ننگین سیاسی پیمان نامه فاسدی بسته شد که یک امپراطور
خونخوار بی ایمان به نام کنستانتین پیدا شد دید اقلیت مسیحی یک اقلیت مقدس و
مبارزی است با بعضی از کشیشان قراردادی بست و گفت من دین شما را می پذیرم و
در اروپا و امپراطوری روم پخش می کنم بشرط اینکه یک مقدار از آن را به نفع من
تغییر دهید و این معامله ننگین بسته شد دینی که بنام مسیحیت در اروپا و آمریکا
پیدا شده.
یک دین مسخ شده مسیح است ولی پیامبر اسلام ممتاز است و یک
پیامبر جهانی است حجازی افزود من چون قدرت ندارم و به شما مردم متکی
نیستم [هستم] به شما التماس می کنم و به صورت خواهش می گویم ای مدیر مجله
که نوشته ای تاریخ هجری را عوض کنید اشتباه می کنی که این تاریخ عوض شدنی
نیست این دوتاروزنامه ای
که تاریخ هجری را عوض کردید.
باید بدانید که این تاریخ عوض شدنی نیست
برای اینکه پیغمبر در قرآن می گوید من بر کل بشر پیامبرم ایرانی ها بگویند
هجرت را قبول نداریم ترکها قبول می کنند.
عربها قبول می کنند.
هر انسان
فضیلت خواه و هر بشر با انصاف و هر دهان حقیقت گو می داند که منشأ حیات کل
انسان ها هجرت محمد است.
حجازی همچنین گفت امشب شب مرگ پیامبر و شب
سخن حق گفتن است مردم فرزندان شما از قرآن بی خبرند.
نسل آینده از قرآن دور
است.
غذاهای مسموم و زهرآگینی که به صورت مطبوعات ضد عفت در حلقوم
فرزندان شما ریخته می شود روح غیرت و ایمان را در نسل جوان می کشد و تقوا را بر
باد می دهد حیات از این اجتماع رفته است یک انسان سالم اگر سوزنی در پایش فرو
رود تمام بدنش به حرکت درمی آید بر عکس مرده را اگر تکه تکه کنند تکان
نمی خورد و عکس العمل نشان نمی دهد مثل جامعه و مسلمانان امروز یک عده
مسلمان در بیافرا کشته می شوند.
یک عده در هند و پاکستان ـ یک عده در فلسطین و
یک عده در نوار غزه و صحرای سینا ولی ما مردم مشغول خوردن آبگوشت خودمان
هستیم حتی در شب سوگواری تریاها و کاباره های ما باز است و مردم مشغول
عیاشی و رقاصی هستند چرا؟ برای اینکه اجتماع ما مرده است و روح حیات از آن
سلب شده است.
نظریه شنبه ـ نظری ندارد.
آسای نظریه یکشنبه ـ نظری ندارد.
نظریه چهارشنبه ـ نظری ندارد مستقیما ارسال شود.
منبع:
کتاب
فخرالدین حجازی به روایت اسناد ساواک صفحه 261