نهضت کربلا، از دهم محرم سال 61 هجرى، تا روز ظهور حضرت بقیهاللّهالاعظم (عج) چراغ روشنى است که فراروى همه کسانى که مىخواهند با ظلم و ستم به مبارزه برخیزند، قرار دارد. |
- |
141 |
|
در نوزدهم دى ماه 1356، شهر کریمه اهلبیت، حضرت معصومه (س) ـ قم ـ شاهد یورش بىرحمانه به زن و مرد بدون سلاحى بود که در خیابانها، به تظاهرات پرداخته بودند. |
- |
145 |
|
پس از قیام مردم قم در 19 دى، در شهر غیورپرور تبریز، مراسم چهلم شهداى قم، به خاک و خون کشیده شد. |
- |
149 |
|
با فرا رسیدن اربعین شهداى تبریز که مصادف با نوروز 1357 ش بود، غمهاى ملت ایران تجدید شد. |
- |
153 |
|
در زمانى که محمدرضا پهلوى، آماده مىشد تا کاخ خود را براى سلام نوروزى مهیا کند، در کوچهها و خیابانهاى شهرهاى مختلف ایران، شعار «مرگ بر شاه» به گوش مىرسید |
- |
157 |
|
نوروز سال 1357، براى همه افرادى که به نوعى دست در کار مبارزه با رژیم پهلوى بودند، از حالوهواى دیگرى برخوردار بود. |
- |
161 |
|
نوروز 1357 ش در حالى آغاز شد که نشانههاى اضمحلال در ارکان رژیم شاهنشاهى بخوبى مشاهده مىشد. |
- |
165 |
|
در ایامى که پاسخ زن و مرد و جوانى که در خیابانها، علیه رژیم شاهنشاهى به تظاهرات مىپرداختند، |
- |
169 |
|
امیر اسداله علم پسر شوکتالملک، یکى از تأثیرگذارترین مهرههاى سیاست غرب در ایران، در دوران پهلوى دوم بود، پدرش مأمور مستقیم انگلیسها در شرق خراسان بود و همه وابستگى خود را، به ارث به اسداله علم واگذارد. |
- |
177 |
|
هر چه به روزهاى پیروزى انقلاب اسلامى نزدیکتر مىشد، گستره تظاهرات در شهرها و شهرستانها و روستاها نیز بیشتر مىگردید. |
- |
181 |
|
حضرت امام خمینى (ره)، خورشید درخشانى است که نور وجود او، گرمابخش و روشنگر تمامى محفلهایى بود که با گوش جان، زمزمه «اَلَیْسَ الصُبّح بقریب» را مىشنیدند. |
- |
185 |
|
امام خمینى (ره) مظهر وحدت کلمه مردم مبارز بود و همه صداها، در ذیل فریاد او قرار داشت. |
- |
189 |
|
در دورانى که، شعار «مرگ برشاه» وسعت ایران را فرا گرفته بود، در هفتم خرداد 1357، شاه و فرح به مشهد رفتند تا دیندارى خود را به رُخ دینداران بکشند. |
- |
193 |
|
سىام تیر ماه 1357، مصادف با روز ولادت حضرت حجهابنالحسن العسکرى (عج) بود. |
- |
197 |
|
تظاهرات فراگیر، همچنان ادامه داشت. |
- |
201 |
|
حضرت امام حسین (ع)، نهضتى را در روز عاشوراى سال 61 هجرى پایهگذارى کرد که در ادامه آن، نهضت امام خمینى (ره) شکل گرفت. |
- |
205 |
|
ادامه تظاهرات مردمى ـ که روز و شب نمىشناخت ـ شاه و سردمداران رژیم او را به جنون کشاند. |
- |
207 |
|
پس از کشتار بىرحمانهاى که عمال رژیم پهلوى در میدان ژاله به راه انداختند و بنا بر نقل، محمدرضا پهلوى سوار بر هلیکوپتر، شاهد و هدایتکننده آن بود |
- |
211 |
|
در گیرودار اوجگیرى انقلاب اسلامى، یکى از استاد اعظمهاى فراماسونرى ایران به نام جعفر شریفامامى، نخستوزیر شد و شعار عوامفریبانه «آشتى ملى» را مطرح کرد. |
- |
213 |
|
بعد از کشتار هفدهم شهریور در میدان ژاله تهران، خبرنگاران رادیو ـ تلویزیون فرانسه، در نجف اشرف با حضرت امام (ره) مصاحبهاى کردند که روزنامه فیگارو آن را چاپ کرد. |
- |
217 |
|
شرایط، براى رژیم ستمشاهى پهلوى، بحرانى بود. عزل امیرعباس هویدا از وزارت دربار، باز گرداندن رحیم على خرم از پاکستان و زندانى کردن او، تعویض ریاست ساواک، ممنوعالخروج کردن بسیارى از رجال! و... نشان از بیچارگى محمدرضا پهلوى داشت. |
- |
221 |
|
جنایتى که در هفدهم شهریور ماه 1357 در میدان ژاله تهران صورت گرفت. |
18 مهر 1357 |
223 |
|
در دوران انقلاب اسلامى، گلولههایى به طرف مردم شلیک مىشد که از لوله تفنگهاى امریکایى بیرون مىآمد. |
- |
226 |
|
بازتاب جنایات از یک طرف و رشادت و پایمردى مردم در اطراف و اکناف ایران از طرف دیگر، در رسانههاى خارجى، بسیار بود. |
- |
228 |
|
با روى کارآمدن جیمى کارتر، محمدرضا پهلوى براى تجدید پیمان سرسپردگى، با او ملاقات کرد و پس از آنکه، جایگاه خود را تثبیت شده دید، به اُلْدُرُمْ و اُشْتْلُم پرداخت. |
- |
231 |
|
محمدرضا پهلوى در روز چهارم آبان سال 1298 ش به دنیا آمده بود |
- |
235 |
|
در بیست و چهارم مهر ماه 1357، در مسجد جامع کرمان، به مناسبت چهلم شهداى میدان ژاله ـ که جمعه سیاه لقب گرفت ـ عده کثیرى که متجاوز ـ 000 /20 نفر بودند، اجتماع کردند. |
- |
239 |
|
هفدهم شهریور 1357 درسى بود، براى همه کسانى که فکر مىکردند با کشتن افراد مؤمن مىتوانند آنان را از حرکتشان بازدارند. |
- |
243 |
|
رودررویى ارتش با مردم در ماههاى پایانى رژیم پهلوى، نشان از خباثت سردمدارانى داشت که همه چیز کشور را به دست بیگانگان داده بودند. |
- |
247 |
|
از اولین روزى که پرچم مبارزه با رژیم پهلوى، با دستان موساى زمان حضرت امام خمینى (ره) برافراشته شد، دانشگاه و دانشگاهیان متعهد، به آن پیوستند و همواره در صحنههاى مختلف، روشنگر راه و پا به پاى مردم همراه و همگام بودند. |
- |
253 |
|