صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد

موضوع: جلسه فرهنگی هفتگی مسجد هدایت و سخنرانی دکتر جواد باهنر

تاریخ سند: 9 مهر 1348


موضوع: جلسه فرهنگی هفتگی مسجد هدایت و سخنرانی دکتر جواد باهنر


متن سند:

گزارش خبر
از: 20ﻫ2 تاریخ: 9 /7 /48
به: 316 شماره: 30547 /20ﻫ2
منبع: 617
موضوع: جلسه فرهنگی هفتگی مسجد هدایت و سخنرانی دکتر جواد باهنر


ساعت 19:15 روز 3 /7 /48 عده‌ای در حدود 250 نفر از افراد مختلف بازاری، اداری، فرهنگی، دانشجو و دانش آموز در مسجد هدایت واقع در خیابان استانبول حضور داشتند افراد شناخته شده عبارتند از سید محمود طالقانی، دکتر جواد باهنر واعظ، حسام‌الدین انتظاری، حسن افتخاری، افشاری، احمد رضائی، اسماعیل کارمند کارخانه برق ورامین، رضا سلیمی، محمود محسنی، مصطفی صادق، محمد علی یزدان پناه، محمد مهدی ‌اندوهی، محمود قدس، حسینی، سید حسین حسینی، شالچی، حاج جباری، پس از پایان نماز جماعت توسط طالقانی اشعاری به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) دکتر باهنر به همین مناسبت به مدت 45 دقیقه مطالبی در مورد فضائل و خصائل حضرت علی(ع) و طرز حکومت آن حضرت که نمونه حکومت در جهان بود بیان داشت و در خاتمه اظهار نمود در مملکت ما هروقت بخواهند تمثال حضرت علی(ع) را نشان دهند عکس او را با قیافه‌ای خشن با شمشیری روی زانو که در میان دو دست علی می‌باشد نشان می‌دهند منظور از این عکس‌ها چیست؟ می‌خواهند علی را یک نفر جنگجو و یک نفر رهبر دین که دین خود را بزور شمشیر گرفته و به مردم تحمیل نموده است نشان دهند تا مسیحیت بگوید علی یک نفر شمشیر زن بوده که به زور شمشیر مردم اسلام را قبول کرده‌اند یا می‌خواهند به جهود نیز این‌طور وانمود کنند که اسلام دین زور و قلدری است در صورتی که علی هیچ گاه شمشیر به طرف کسی یا افرادی نکشید مگر اینکه آنان پیش دستی نمودند آن گاه علی به دفاع بر می‌خاست معلوم نیست تبلیغات و عکس‌های علی را روی چه اصلی به در و دیوار و روی اتوبوس‌های با قیافه‌ای تند و با شمشیری روی زانو کشیده‌اند آیا اینها خدمت کرده‌اند یا ضربه به روح اسلام وارد نموده‌اند این جلسه پس از صرف چای و شیرینی در ساعت 20:10 پایان یافت.
نظریه 20ﻫ2. به صحت گزارش منبع می‌توان اعتماد نمود.




منبع:

کتاب شهید حجۀالاسلام دکتر محمدجواد باهنر صفحه 315

صفحه قبل برو به صفحه
صفحه بعد
کلیه حقوق این پایگاه برای مرکز بررسی اسناد تاریخی محفوظ است. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.